امام خمینی (ره) الگوی شخصیتی مسلمانان و آزادگان جهان/شهید حاج قاسم سلیمانی ترتیب یافته مکتب امام

امام جمعه پلدختر گفت: ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) الگویی برای تمام مسلمانان و آزادگان جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر گفت: ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) الگویی برای تمام مسلمانان و آزادگان جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی روز سه شنبه در مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع پلدختر اظهار داشت: بعد شخصیتی معنوی، مذهبی، اخلاص و تقوای امام راحل باعث شد مردم بسیاری در سراسر دنیا جذب این شخصیت وارسته شوند.

 او با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) افزود: شخصیت والای امام راحل به گونه‌ای بود که حتی بسیاری از مردم آن را نمی‌شناختند تا زمانی که امام انقلاب کرد، افرادی از سراسر دنیا لبیک گفتند و وقتی امام رحلت کردند میلیون‌ها نفر عزادار شدند.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) انسان کامل با اخلاص در عمل بود که علی وار زیست و تا مرز عصمت پیش رفت و هرساله در سالگرد رحلت امام اکثر کشور‌ها کنگره برگزار می‌شود که تا کنون هیچ رهبری به این عظمت نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی اضافه کرد: ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما هنوز نفس قدسی او در دنیا صاحب حرف است و راه و کلام امام و رهنمود‌های این مرد بزرگ همیشه راهبرد و نقشه راه است.

امام جمعه پلدختر یادآورشد: همه زندگی امام در کلام زیبای او و توجه به قشر ضعیف خلاصه می‌شود و امروز تک تک ما و هرکس به واسطه امام سرسفره او نشسته، مسوول و مدیر است باید نسبت به ارزش‌ها و فضیلت‌هایی که امام به ارمغان آورده پایبند و اهتمام ورزد.

او با بیان این که خون پاک شهدا از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است، گفت: شهدا به عشق و فرمان امام به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند و شهید حاج قاسم سلیمانی ترتیب یافته مکتب امام بود که باید در این راه ثابت قدم باشیم و آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی افزود: امروز خلف صالح و شاگرد امام و شخصیتی که امام راحل در باره او فرمودند برای رهبری لیاقت دارند و نظر امام از اول نسبت به او معطوف بود راه امام را با همان نورانیت و درخشندگی پیش می‌برند و انقلاب اسلامی همچنان مسیر خود را به سمت پیشرفت و آبادانی طی می‌کند.

امام جمعه پلدختر بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های در اختیار برای ترویج و تبیین اندیشه‌های نورانی، شخصیت و سیره امام راحل در جامعه تاکید کرد و افزود: امید که همه ما بتوانیم از رهروان اصلی امام و شهدا باشیم تا این انقلاب را که پیشتاز و زمینه ساز نهضت جهانی منجی موعود امام زمان (عج) است به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار