تسهیل در امور بازرگانی کشور با یک پنجره

رییس اتاق بازرگانی کشور گفت: با راه اندازی پنجره واحد تجاری امور بازرگانی در کشور سرعت یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کشور امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران در ساری گفت: با راه اندازی پنجره واحد تجاری، مدت زمان برطرف کردن مشکلاتی که چندین ماه برای حل آن نیاز بود به سه روز کاهش یافته است.

او افزود: خیلی از مجموعه‌های صنعتی نیز با راه اندازی پنجره واحد دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

شافعی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور مختص دیروز و امروز نیست، ادامه داد: ریشه‌های این مشکلات باید بررسی و برای رفع معضلات، برنامه‌های مدون منطقه‌ای تدوین کرد.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی سامانه جدید ترانزیتی برای نخستین بار در کشور


حسین زادگان استاندار مازندران هم در این نشست بخش خصوصی را موتور محرکه کشور دانست و گفت: سیاست دولت، رفع موانع تولید و صادرات است و مازندران تمام ظرفیت‌ها را برای توسعه بهتر داراست.

او با بیان اینکه از ظرفیت‌های دریایی، معدنی و کشاورزی استان باید بهره کافی برد، افزود: وجود پایانه‌های صادراتی نه تنها موجب تجاری سازی محصولات مازندران می‌شود بلکه محصولات استان را از واسطه گری رها می‌سازد.

زارعی یکی از نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی هلدینگ اقتصادی در استان را گامی موثر جهت توسعه اقتصادی استان  اعلام کرد و گفت: تزریق بودجه به مازندران باید ملی باشد چرا که مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مازندران ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف دارد و باید مردم را به سمت کارآفرینی گرایش داد.

ساختمان جدید اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۶ هزار متر مربع در هفت طبقه ساخته شد.

 انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.