رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی:

حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حد حرف بوده است

آهون‌منش به بیان توضیحاتی درباره حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر انتفاعی، آزاد و خصوصی در ایام شیوع کرونا پرداخت.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر انتفاعی، گفت: برای حمایت از دانشگاه‌های خصوصی در ایام شیوع کرونا چند پیشنهاد به وزارت علوم دادیم.

پیشنهاد اعطای وام کرونا به دانشجویان آسیب دیده از کرونا

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی ادامه داد: با توجه به اینکه کرونا باعث بیکاری افراد شده و دانشجویان و خانواده آنها نمی‌توانند شهریه دانشگاه را پرداخت کنند، پیشنهاد کردیم صندوق رفاه وزارت علوم وام ویژه کرونا برای دانشجویانی که از کرونا آسیب دیده‌اند فراهم کند. 


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم موسسات غیرانتفاعی در صورتی که عضو هیات علمی و یا کارمندان خود را در ایام کرونا اخراج نکنند مشمول دریافت وام ۱۲ درصد شوند؛ یعنی به ازای هر کارمند یا عضو هیات علمی تا سقف ۲۰ میلیون تومان از وام ۱۲ درصد بهره‌مند شوند که این وام توسط وزارت علوم و ستاد کرونا تصویب شده است.

آهومنش در ادامه بیان کرد: اما با وجود اینکه یک و نیم ماه از تصویب وام ۱۲ درصدی می‌گذرد هیچ کدام از دانشگاه‌های غیر انتفاعی این وام را دریافت نکرده‌اند.

او در ادامه گفت: حمایت از دانشگاه‌های غیر دولتی فقط حرف بود. در شرایط کنونی تمام دارای این دانشگاه‌ها در معرض خطر است و وزارت علوم حمایتی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی به عنوان یک دانشگاه خصوصی نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار