پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جاماندگان سهام عدالت بیش از یک میلیون نفر هستند/ دولت نمی‌تواند با قانون مصوب مجلس مخالفت کند

نماینده کرمان گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که باید به آنها سهام عدالت تخصیص می‌یافت، اما نام آنها در سامانه ثبت نشده است.

جاماندگان سهام عدالت بیش از یک میلیون نفر هستند/ دولت نمی‌تواند با قانون مصوب مجلس مخالفت کندمحمدرضا پورابراهیمی، کاندیدای ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واکنش وزیر اقتصاد و دیگر دولتی‌ها به طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: آقای وزیر اقتصاد ادعا می‌کند که دولت سهام جدیدی برای تخصیص به جاماندگان سهام عدالت ندارد که اتفاقا به میزان زیادی هم دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سال ۸۴ تا ۸۵ موظف بوده که حدود ۵۰ تا ۶۰ شرکت را واگذار کند در حالی که تعهد خود را انجام نداده است.

کاندیدای ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: شرکت‌های مشمول، برای ۶ میلیون نفر اول این سهام به صورت صد درصدی و برای مابقی دارندگان به میزان ۵۰ درصد این سهام را آزاد کرده‌اند، بنابراین با احتساب این امر ۴۲ درصد سهام عدالت هنوز آزاد نشده است.

او ادامه داد: ممکن است دولت یا آقای وزیر اقتصاد بگویند که امکان آزادسازی سهام عدالت را ندارند، اما قانون مصوب مجلس چنین اختیاری را به دولت نمی‌دهد.

پورابراهیمی گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که باید به آنها سهام عدالت تخصیص می‌یافت، اما با وجود آنکه این اشخاص فرم سهام عدالت را پر کرده‌اند، ولی نام آنها در سامانه ثبت نشده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از دهک‌های پایین، اشخاص تحت حمایت بهزیستی،کمیته امداد و همچنین فرزندان برخی اقشار جامعه که متولد سال ۸۴ به بعد هستند از این سهام برخوردار نشده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
أميررضا ناياب
۰۶:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ما اون موقع تو هيچ دسته اي كه إعلام كردن نبوديم بعد هم كه رفتيم گفتاً بزودي إعلام ميكنيم هنوز كه إعلام نكردن خدا خيرتون بده پيگيري كنين
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۰۵:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو را به خدا من و خانوادهام محتاجیم.و سهام عدالت ثبت نام نکرده ایم یه کاری بکنید اقایان دست اندر کار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بابااااااا انقدرررررر اذيت نكنيددددد زشتههههه بخدااااا در شاننننن مردم ايران نيستتتتت مردمي كه جا موندن ثبت نام كنيدددددد بخدااااا خدااااا خوشش نميادددددد وسلاممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام بنده که کارگر هستم اون زمان چند بار برای نام‌نویسی از طریق شرکت در محل کارم اقدام کردم که موفق نشدم خواهش میکنم برای ما هم فکری بکنند که سهام عدالت بگیریم ما هم حقی داریم توی این مملکت ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
علی ابوالحسنی
۲۱:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
باسلام .خدا خیرتان دهد .سهام عدالت ما رو هم بدهید .ومن سال 84ثبت نام کارگری کردم ولی بهم اطلاع ندادند وسهام بهم تعلق نگرفت .خدا را برای انسانهای خوب خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام زمانی که برای سهام عدالت ثبت نام می‌کردند گفته شد کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند بعدا ثبت نام می‌شوند که نشد این افراد که کارگر هستند جزو قشر ضعیف هستند سرشان بی کلاه ماند خواهش می کنم پی گیری کنید به خدا این عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
کشورپرست
۲۰:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
فقط کارمندان دولت دادن این چه عدالتی هست تازه بیشتر کارمندهای دولت بدون ازمون استخدام شدن ما تو آشنا ها مون ده نفر میشناسم بدون ازمون استخدام شدن فقط پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
پدر من کارمند دولت ندادن الکی نگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سهام‌بی‌عدالت‌است‌که‌سهم‌فقرا‌نشد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این سهم باید به همه برسه. سال 84 85 ب همه سهام عدالت دادن.حتی اونایی که وضع مالیشون خوب بود و نیازی به این سهم نداشتن.. 48میلیون فکنم گرفتن. از خانواده ما مادرم.و برادر کوچیکم گرفتن من و برادر بزرگم.جاموندیم وسهام عدالت نداریم.. علتشو نمیدونم.
France
سید جعفر حسینی
۱۲:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
بله من تیز موافقم یا نباید هیچ سودی برای کسی داشته باشد یا برای همه مردم باشه این سهام چرا باید این دولت همیشه فقط زورش به قشر ضعیف برسه یا ..
Iran (Islamic Republic of)
ز. طلا
۱۶:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر اسم این سهام عدالت است پس باید به تمام مردم داده شود در صورتی که خیلی از افراد را میدانم که این سهام را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
من فرزندم 12 سال دارد هنوز سهام عدالت ندارد باید چه کار کنیم
آخرین اخبار