نخستین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز برگزار شد

نخستین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز با شرکت تعدادی از اعضای شورای شهر، ورزشکاران، فرمانده سپاه تبریز، نماینده هیات‌های ورزشی و صاحب نظران ورزش تبریز در سالن جلسات شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در مراسم نخست این مجمع، یاسر نجف‌زاده رئیس تربیت بدنی سپاه ویژه تبریز اهداف و برنامه‌های سپاه برای ورزش تبریز را برای حاضرین در جلسه توضیح داد.

اهمیت دادن به ورزش همگانی، راه‌اندازی مجدد باشگاه مقاومت تبریز و استفاده از ظرفیت‌های بومی استان در تیم‌های ورزشی مقاومت، ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر تبریز از اولویت‌های تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز است.

ظرفیت‌های عالی ورزشی آذربایجان‌شرقی نیازمند مدیریت مناسب است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم شهر تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در نشست اولین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مطالعه و ورزش برای همه به خصوص جوانان لازم است و سرمایه گذاری در این عرصه موجب ایجاد جامعه سرزنده، جذاب، پرنشاط و سالم می‌شود.

اوافزود: کاهش بز‌ه‌های اجتماعی، ندامتگاه‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد با ورزش امکان پذیر می‌شود و بر این اساس همگانی کردن ورزش یک کار باارزش محسوب می‌شود که باید آن را جدی گرفت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تاکید کرد: نه فقط باید به توسعه ورزش اهمیت بدهیم، بلکه باید ارزش‌های مرتبط با آن قوانین مرتبط به ورزش کشورمان را در مجامع بین المللی پافشاری کنیم و حجاب را به عنوان ارزش در ورزش بانوان بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

او ادامه داد: عدم رو در رو شدن ورزشکاران کشورمان با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس، ارزش دیگری است که اهمیت فراوانی داشته و رویکرد سیاسی ورزش را در عرصه بین الملل به نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای ورزش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: باید این ظرفیت‌ها در تیم‌های ملی تجلی پیدا کند.

حجت الاسلام تاج الدینی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که نیازمند مدیریت مناسب برای به ثمر رساندن آن‌ها است که مجمع عالی ورزش بسیج می‌تواند در این خصوص موثر واقع شده و در توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی مفید فایده باشد.

او تاکید کرد: استعدادیابی، استعدادپروری و حفظ استعداد‌ها می‌تواند در نهایت منجر به پرورش ورزشکار حرفه‌ای برای کشور شود.

 آموزش و پرورش نقش اصلی تربیتی ورزشکاران است

در ادامه این مجمع، سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز در خصوص حضور سپاه و بسیج تبریز در امر ورزش، اظهار کرد: حضور بسیج و سپاه تبریز برای گسترش ورزش در سطح شهر نویدبخش رشد ورزش در تبریز است.

او ادامه داد: افرادی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای پیشرفت ورزش کلانشهر تبریز تلاش می‌کنند بدون شک لطف بزرگی برای عموم جامعه انجام می‌دهند. در رابطه با پیشرفت ورزش در شهر، تنها اداره ورزش و جوانان عامل اصلی این موضوع نیست و باید بقیه نهاد‌ها نیز در این راستا تلاش کنند.

عضو شورای شهر تبریز گفت: عمده چالش ما عدم تعریف مشترک از ورزش است. اگر یک فلسفه جامع در این خصوص نباشد مطمئنا هیچ سازمانی نمی‌تواند به نقش اصلی خود در پیشرفت ورزش کمک کند. بعد از مطالعات بسیار ما فهمیدیم که آموزش و پرورش نقش بسزایی در رشد ورزش در افراد سن پایین دارد.

نیکوخلصت افزود: متاسفانه ما در بین ورزشکاران مدال‌آوری را بسیار بزرگ کردیم و وقتی ورزشکاری نمی‌تواند در هر سطح ورزشی به مدال دست پیدا کند، دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود. خوشبختانه از این جهت سپاه از اوایل انقلاب اسلامی ایران عملکرد بسیار خوبی داشته و با ترویج ورزش در سطح جامعه باعث بوجود آمدن نشاط اجتماعی شده است.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است خانواده‌ها و والدین برای ترویج انجام ورزش در کودکان خود سعی کنند ورزش کردن را همانند خوردن غذای روزانه برای کودکان خود تبلیغ کنند. البته برای ورزش نیز می‌توان به عنوان یک صنعت توریسم نیز نگاه کرد.

هدف اصلی سپاه و بسیج افزایش نشاط اجتماعی و راه‌اندازی باشگاه قدرتمند مقاومت تبریز است

سرهنگ پاسدار عبدالله شادی فرمانده سپاه ویژه غدیر تبریز نیز در مجمع عالی ورزش بسیج تبریز اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما در بین مردم علی الخصوص نونهالان و نوجوانان برخی ایرادات روحی و روانی وجود دارد که می‌توان عمده این مشکلات را با انجام ورزش و تزریق نشاط اجتماعی توسط ورزش، حل و فصل کرد.

او ادامه داد: مطمئنا سپاه و بسیج برای افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه تبریز توسط ورزش همگانی، به هیچ عنوان عقب نمی‌کشد و تمام تلاشش را در این خصوص انجام می‌دهد. در حال حاضر عمده جامعه تبریز را جامعه سنین بالا تشکیل می‌دهند که انجام ورزش یک لازمه همگانی است.

فرمانده سپاه ویژه غدیر تبریز گفت: به لحاظ ساختار اداری همه به خوبی می‌دانند که سپاه و بسیج اولویت اول جامعه ورزش کشور نیستند و کار اصلی آن‌ها یک چیز کاملا متفاوت با ورزش است. اما ما برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به کمک دیگر ادارات و سازمان‌ها رفته‌ایم و تمام تلاشمان را در این خصوص حتما انجام می‌دهیم.

سرهنگ پاسدار عبدالله شادی افزود: تمامی کار‌هایی که از طرف سپاه و بسیج تبریز انجام می‌شود، ضمن افزایش نشاط اجتماعی در سطح کلانشهر تبریز، رسیدن به هدف اصلی یعنی تشکیل باشگاه قدرتمند مقاومت تبریز است. سعی بر این است با راه‌اندازی مجدد باشگاه مقاومت تبریز، تیم‌های ورزشی قدرتمند در لیگ‌های مختلف را با استفاده از استعداد‌های بومی شکل دهیم.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی که صورت گرفته امید داریم که در سال‌های آتی خبر‌های خوبی در خصوص نشاط در جامعه تبریز و تیم‌های ورزشی مقاومت تبریز بشنویم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.