اعلام شد؛

نتایج داوری آثار فراخوان یادمان سردار شهید سلیمانی

مدیر عامل سازمان سیمای شهرداری کرمان با اعلام نتایج داوری آثار یادمان سردار شهید سلیمانی گفت: براساس نظر هیئت داوران، هیچ اثری واجد ارزش مقام اول و دوم شناخته نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه نتایج داوری نهایی آثار یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد، گفت: اثر کریم ‌الله ‌خانی به‌ عنوان رتبه سوم و آثار عمران حمیدی، رضا مرادی و مرتضی آرین شایسته تقدیر دانسته شدند.

او افزود: در این فراخوان، براساس نظر هیئت داوران، هیچ اثری واجد ارزش مقام اول و دوم شناخته نشد.

علیزاده بیان کرد: هیئت داوران متشکل از بهاءالدین راد، علی سلطانی و حسین ابوالحسنی، ضمن قدردانی از تمام شرکت‌کنندگان در فراخوان و امیدواری توفیق بیشتر برای ایفای رسالت و تعهد هنرمندان، نکاتی را به شرح زیر متذکر شدند: 

ـ  تولید هنر اساسا امری کیفی است که تنها در سایه مطالعه و دقت نظر، صرف وقت، اشراف بر تفکیک و خلاقیت و نوآوری در ایده محقق می‌شود. بی‌تردید اتکا به تجربیات پیشین و قناعت به راه‌های آزموده راه‌گشا نخواهد بود و اثر تولیدشده نیز چندان ماندگار نخواهد شد. بر این اساس، توجه به خلاقیت و نوآوری و دقت نظر کافی بر شرایط و مقتضیات زمانه و مخاطب از ضروری‌ترین عناصر ارتقای کیفی آثار هنری است که باید به آن توجه شود.

ـ  پرهیز از گرته‌برداری و استفاده از تولیدات خلاقانه دیگر هنرمندان، موفقیت‌آمیز نیست؛ به‌ویژه اگر این گرته‌برداری بدون وقت کافی و صرفا در محدوده فرم اثر باشد. بی‌تردید شکل‌گیری فرم هر اثر، وابسته به عناصر فراوانی است که نمی‌توان آن را بدون رعایت آن عناصر و پس زمینه‌های بر سازنده‌اش در موفقیتی دیگر مورد استفاده قرارداد. لازم است برای پرهیز از این امر، هنرمندان هر چه بیشتر توجه فرد را به توانایی و درک فهم فردی خویش از موضوع اثر معطوف کرده و از ساده‌ انگاری و راحت‌طلبی حذر کنند.

ـ  تولید هیچ اثر هنری، ماندگاری خارج از شرایط زمانه تولید در عین آمیختگی به مفاهیم ثابت و پایدار نیست و این از ظریف‌ترین دقایق هنر است که بتوان در امری زمان‌مند چیزی نازمان‌مند را جا داد.

ـ خلق اثر خوب از قهرمانان و چهره‌های ماندگار، در عین سادگی ظاهری، امری به‌شدت پیچیده و سخت است. ترسیم سیمای حقیقی قهرمان، حقایقی که او به آن معتقد بوده و در راه احیای آن‌ها جانفشانی کرده، نیازمند نهایت دقت، ظرافت و نکته‌بینی است و لازم است هنرمند خلاق، گذرا بودن ظاهر قهرمان را با ابزار تجسم به ماندگاری ابدی او پیوند زند. 

هیئت داوران بیان کردند: در این فراخوان با توجه به جمیع جهات و نکات متذکرشده در بالا، هیچ اثری واجد رتبه اول و دوم شناخته نشد و اثر کریم ‌الله خانی به ‌عنوان رتبه سوم و آثار عمران حمیدی، رضا مرادی و مرتضی آرین شایسته تقدیر شناخته شدند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار