سرپرست وزارت صمت:

مهندسان در دانشگاه‌ها موظف به ساخت خودرو شوند

مدرس خیابانی گفت: باید مهندسان ما در دانشگاه‌ها موظف شوند که قطعه و خودرو بسازند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در همایش راهبردی جهش تولید در دانشگاه علم‌وصنعت گفت: راه نجات اقتصاد کشور تولید است، نجات تولید بر بومی کردن بر پایه اتکا به دانشگاه‌هاست؛ طی چند سال گذشته از اقتصاد نفتی فاصله زیادی گرفته‌ایم.

او در ادامه بیان کرد: در کشور باید به دو نکته تولید و تولید بومی توجه کنیم، زیرا تاکنون خیلی وقت هدر داده‌ایم. امروز ایران ثابت کرده که می‌تواند تحریم را پشت سر بگذارد و تولید هم در جریان است.

سرپرست وزارت صمت گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت محصول و حل مسائل کشور بیایند.

پایان‌نامه‌ها باید به سمت تولید داخل و حل مشکلات بروند

مدرس خیابانی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم رئیس دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنند که پایان‌نامه‌ها به سمت ساخت داخل و حل مشکلات کشور بروند. باید مهندسان ما در دانشگاه‌ها موظف شوند که قطعه و ماشین بسازند.

او در ادامه با بیان اینکه ۶۰ میلیون دلار از تولیدات داخلی خودرو بومی‌سازی شده است، ادامه داد: البته این میزان کم است؛ اولین نکته برای فعال شدن دانشگاه‌ها این است که پروژه‌های دانشجویی از جنس بومی‌سازی قطعات خودرو باشد تا مسائل کشور حل شود. دومین نکته این است که تقسیم کار به وجود آید و دانشگاه علم‌وصنعت که در حوزه خودرو وارد شده است در این حوزه متمرکز شود و همه دانشگاه‌ها در این زمینه وارد نشوند و هر دانشگاه در یک زمینه کار کند.

او ادامه داد: نکته بعدی اینکه تاکنون از فاصله‌های فیزیکی ضرر زیادی کرده‌ایم و باید مکان‌های فیزیکی مشترک در نقطه‌ کانون وابستگی قرار داده شوند تا دانشگاهیان در مراکز تولید قرار گیرند.

سه ضلع کارخانه، مراکز علمی و کارگاه‌ها باید به هم متصل شوند

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: نکته چهارم اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نمی‌توانند همه چیز را بسازند، زیرا جنس فعالیت دانشگاه‌ها علم و تولید دانش است. برای موفق شدن باید سه ضلع کارخانه، مراکز علمی و کارگاه‌ها به هم متصل شوند و ایده‌های مراکز علمی به کارگاه‌ها ارسال شود تا به محصول تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اولويت هاي مملكت براي بومي سازي كامل به ترتيب اهميت
خودرو
يخچال
كامپيوتر