بوداغی: قایقرانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان وزارت ورزش و جوانان است

عضو تیم ملی قایقرانی گفت: با توجه به این که رشته قایقرانی بسیار پرمدال است، از مسئولان وزارت ورزش و جوانان انتظار توجه ویژه تری به این رشته را دارم.

/////بوداغی: قایقرانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان وزارت کشور استامین بوداغی ملی پوش قایقرانی در ماده کایاک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات خود در طول  تعطیلی اردو‌ها اظهار کرد: در اوج روز‌های شیوع ویروس کرونا تمرینات خود را در خانه انجام می‌دادم. فدراسیون نیز دستگاه شبیه ساز قایقرانی را در اختیار من و دیگر قایقرانان تیم ملی قرار داد. با توجه به این که در طول این مدت اردویی برگزار نمی‌شد، نظم تمرینات را حفظ کردم و روزانه حدود ۴ ساعت تمرین می‌کردم.

او افزود: ورزش‌هایی مانند دو، دوچرخه سواری را نیز انجام می دادم. چون شرایط سخت بود و از تاریخ دقیق مسابقات اطلاع نداشتم، از همان روز اول بعد از اعلام تعطیلی اردو‌ها سعی کردم تمرینات خود را داشته باشم تا آمادگی جسمانی ام حفظ شود.

بوداغی گفت: سخت دلتنگ تمرین قایقرانی بودم، اکنون با توجه به رفع ممنوعیت‌ها، تمرینات انفرادی خود را روزانه در ۲ نوبت در دریاچه آزادی انجام می‌دهم. حدود ۲ ماه روی آب تمرین نداشتم، ولی با این حال، چون بر روی آمادگی بدنی خود شناخت دارم در طول این زمان با رعایت یک سری از مسائل سعی کرده ام آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم، ولی به طور کلی به دلیل اینکه در طول این مدت بر روی آب تمرین نداشتم، حدود ۱۵ درصد از آمادگی ام کاسته شده است.

او ادامه داد: یک قایقران هر چه قدر که با دستگاه شبیه ساز قایقرانی تمرین داشته باشد، این نوع تمرین را نمی‌شود جایگزین تمرین قایقرانی بر روی آب کند، زیرا فشار، شرایط هوا، اصطکاک و نیرویی که از آب به سمت ما می‌آید باعث می‌شود عضلات بدن درگیر حفظ تعادل قایق بر روی آب شوند، در نتیجه شیب و روندی که قبلا بر آب داشتیم را با شیب کمتری در خانه با دستگاه شبیه ساز قایقرانی خواهیم داشت.

عضو تیم ملی قایقرانی گفت: ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی آب‌های آرام نیز برنامه‌های تمرینی تیم ملی را ارائه می‌داد و از طریق فضای مجازی با من و دیگر هم تیمی‌هایم ارتباط داشت و هر هفته از من و دیگر هم تیمی‌هایم آزمون "ارگو" (دستگاه شبیه ساز قایقرانی) می‌گرفت و وضعیت آمادگی جسمانی مان را بررسی می‌کرد.

بوداغی تصریح کرد: قرار بود هفته اول فروردین ماه برای رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام شویم که حدود ۱۰ روز قبل از برگزاری مسابقات، فدراسیون جهانی قایقرانی از لغو مسابقات خبر داد. شاید در دو روز اول به دلیل شرایط، تمرین نداشتیم و برای تیم شوک ایجاد شد و انگیزه‌ها از بین رفته بود، اما با مدیریت رئیس فدراسیون قایقرانی و برنامه ریزی‌هایی که سرمربی تیم ملی برای اعضای تیم ملی در نظر گرفت، تمرینات خود را در خانه به طور جدی ادامه دادیم.

او درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی قایقرانی افزود: شروع اردو‌ها یک سری تبعات را به همراه دارد. باید این بیماری را خیلی جدی گرفت و شروع اردو‌ها به منزله این است که یک قرنطینه خیلی خاصی در اردو برقرار باشد و نسبت به خوراک ملی پوشان و رفت و آمد آن‌ها تمهیدات بهداشتی لحاظ شود و شرایط سختی به وجود می‌آید. چنانچه یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شود، دیگر اعضای تیم نیز مبتلا خواهند شد. لازم است وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون قایقرانی به شکل جدی و هوشمندانه وارد این موضوع شوند.

بوداغی درباره تعویق زمان مسابقات المپیک گفت: تعویق زمان المپیک، اگر چه در مرحله اول ناراحت کننده بود، اما سعی می‌کنم جنبه‌های مثبت این اتفاق را در نظر بگیرم و این زمان را فرصتی برای تمرین و پیشرفت بهتر خود بدانم، البته به شرط اینکه شرایط بهتری برای قایقرانان فراهم شود تا بتوانیم مدال‌های بهتری برای قایقرانی کشورمان به دست بیاوریم. دوست دارم با کسب مدال طلا، پرچم کشورمان در جهان به اهتزاز درآید و با افتخار سرود ملی کشورمان خوانده شود.

عضو تیم ملی قایقرانی ادامه داد: از مسئولان وزارت ورزش کشور و کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از افراد قدیمی رشته قایقرانی که ۱۶ سال از عمر خود را در تیم ملی بوده ام و ۲۰ سال است که قایقران هستم، درخواست دارم که نگاه خود را نسبت به این رشته تغییر دهند و توجه بیشتری به قایقرانی داشته باشند، به عنوان مثال در بخش آب‌های آرام ۱۲ ماده وجود دارد که اگر به این بخش توجه شود به طور حتم با داشتن یک برنامه مدون قایقرانی می‌تواند حداقل حدود ۷ مدال را از آن خود کند.

بوداغی افزود: البته در بخش‌ها و ماده‌های دیگر، رشته قایقرانی نیز با توجه مسئولان حتما این اتفاق خواهد افتاد. در این صورت جایگاه ایران در رشته قایقرانی از جایگاه ششم به چهارم هم خواهد رسید. قایقرانی رشته پرمدالی است، در صورتی که از جانب وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه تری شود، حتما جایگاه برتری در جهان به دست خواهد آورد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار