وزیر علوم:

ترم آینده دانشگاه‌ها ترکیبی از حضوری و غیرحضوری است

غلامی گفت: آمادگی برای تدریس مجازی در دانشگاه‌ها بالا رفته است و ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و غیرحضوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه مراسم کمپین دانشجویی در خانه بمانیم که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: در دانشگاه اهمیت وجود مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی را به خوبی احساس کرده‌ایم. امکانات موجود در مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های مختلف تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. باید تلاش کنیم تا همه مراکز با امکانات مناسب در خدمت جامعه دانشجویی باشد.

وزیر علوم ادامه داد: نیاز به مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی و آثار مثبت این مراکز را بسیار مشاهده کرده‌ایم، اما در پایان سال ۹۸ با ویروس کرونا مواجه شدیم و کشور‌ها به سرعت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند. در کشور ما ویروس کرونا خیلی سریع تحت کنترل درآمد، اگر مدیریت گسترده نبود امروز وضع شاید از این بدتر بود.

غلامی اظهار کرد: محیط‌های دانشگاهی علی‌رغم اهمیت آموزش به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و دانشگاه‌ها آموزش مجازی را جایگزین کردند. حفظ این تجربیات، به کارگیری آن و به خصوص آمادگی بیشتر برای آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه برای نیمسال تحصیلی بعدی آمادگی لازم را داریم، تاکید کرد: آمادگی برای ارائه دروس به صورت مجازی بالا رفته است و ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد بود. در بخش حضوری آنچه مهم است حوزه معاونت‌های دانشجویی است که در بخش‌های مشاوره دانشجویی تاثیرگذار است.

اینکه چه دانشجویانی برای ترم بعد حضور پیدا کنند نهایی نشده است

غلامی ادامه داد: بحث اینکه چه گروه و دانشجویانی در دانشگاه برای ترم بعد حضور پیدا کنند نهایی نشده است و در حال کار روی آن هستیم. پیشنهاد این است که دانشجویان برای مدت خاصی در دانشگاه حضور پیدا کنند و آن بخش که نیاز به حضور در دانشگاه را دارند در دانشگاه حاضر شده است و کار خود را انجام دهند و از دانشگاه خارج شوند و گروه بعدی دانشجویان حضور پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برای حفظ سلامت و پشتیبانی دانشجویان تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و مواردی که باید درباره آن نگران باشیم هم مشخص است که باید راهکار‌های لازم را در این زمینه اندیشید.

باید بخش‌های مشاوره و بهداشت آمادگی لازم را داشته باشند

او گفت: دانشجویان از نظر فکری باید با آرامش در دانشگاه حضور پیدا کنند و به مسائلی مثل نگرانی استرس و وسواس که عامل به وجود آورنده بیماری و تهدیدکننده سلامت است باید توجه شود.

غلامی در ادامه بیان کرد: در این دو ماه باقی مانده تا شروع ترم (که احتمالا از ۱۵ شهریور یا کمی دیرتر باشد) باید بخش‌های مشاوره و بهداشت آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
به سری درس ها مستعد انتقال کرونا هستن و یه سری نه؟ این مسخره بازی ها چیه؟کدوم مقاله علمی گفته عدم حضور در مکان های عمومی مثل دانشگاه به صورت یه روز در میان یا یه کلاس در میان جلوی کرونا رو میگیره؟ فقط بگید ما هر کاری از دستمون بر اومد کردیم ولی مردم رعایت نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
برگزاری امتحانات نهایی در آمار فعلی کرونا تاثیر داشته
وزیر آموزش و پرورش قبل امتحانات قول داد که پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری رعایت میشود که تقریباً عملی نشد و حتی افرادی در امتحانات مبتلا شدند تازه مدیریت امتحانات نهایی از کنکور با این جامعه آماری خیلی راحت تر بود

آن موقع که آمار پایین بود اکثر استان ها سفید بودند نتیجه ش این شد
حالا اکثر استان ها قرمز و هشدار هستند معلوم نیست چه خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۲:۲۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
این وزیر انگار تو ایران زندگی نمیکنه الان آمار فوتی ها و بستری ها از ابتدای شیوع خیلی بیشتر شده ایشون میگه وضعیت خوبه واقعا جای تاسف داره شما که مدرکت در زمینه ی کشاورزیه بهتره تو اون زمینه نطر بدین.کسی منکر زحمات طاقت فرسای کادر درمان نیست ولی این ویروس واقعا خطرناکه و شوخی بردار نیست همینجوری گفتین گل و بلبله الان شده این.چند روز دیگه که تو اوج کرونا میخوای کنکورها هم برگزار شه وضعیت دیدنی تر میشه چون منطق امثال شما آزمون و خطاست باید به تعداد موارد ابتلا و فوتی بعد برگزاری آزمونها افزوده بشه بعد بفهمین کارتون اشتباه بوده.حرفی نیس.من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
mm
۱۳:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دیگه وزیر علوم برا اشناهاشون و مسولان سهمیه کنکور تصویب کردن و خیال شون راحت شد دیگه براشون مهم نیس بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
با برگزاری کنکورها به رکورد روزانه1000فوتی هم میرسیم.
آخرین اخبار