کلاهبرداران خودروی بنز را با رسید جعلی خریدند

دو کلاهبردار که با ارائه رسید جعلی از فروشندگان در فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند و اعتراف کردند در یکی از پرونده‌ها، با ارائه رسید جعلی یک دستگاه خودروی بنز خریده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   در نیمه اردیبهشت پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی ازسوی دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارسال شد.

شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی گفت: بیست‌وسوم فروردین یک دستگاه دوربین عکاسی خود را به مبلغ ۱۶۵‌میلیون ریال در یکی از سایت‌های خریدوفروش اینترنتی آگهی کردم و پس از مدتی دو مرد که مدعی خرید دوربین بودند، تماس گرفتند و پس از توافق روی قیمت دوربین، قرار ملاقات گذاشتیم.


بیشتر بخوانید:

زن میانسال شوهرش را در بشکه قیر سوزاند


شاکی ادامه داد: در روز قرار، دو مرد سوار بر یک دستگاه خودروی بنز به محل ملاقات مراجعه کردند و خواستار مشاهده دوربین شدند تا پس از اطمینان از سالم‌بودن آن، قیمت آن را ازطریق موبایل‌بانک به حساب شبای من واریز کنند. با تحویل دوربین، این دو مرد شروع به انجام عملیات بانکی کردند و از صفحه پرداخت وجه موبایل عکس گرفتند و به گوشی‌ام ارسال کردند؛ اما پس از ترک محل متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده و رسید جعلی بوده است.

دستگیری این متهمان به‌صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و در ابتدا کارآگاهان پلاک خودروی متهمان را استعلام کردند و مشخص شد مالک خودرو زنی به نام ریحانه است. ریحانه پس از حضور در پلیس آگاهی گفت: پلاک متعلق به من است، ولی از روی خودروی پرایدم جلوی در منزل سرقت شده است که بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داده و شکایت کرده‌ام. تحقیقات برای پیدا‌کردن سرنخ‌های جدید ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند مالک خودروی بنز، فردی به نام احمد است که خودش پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری طرح کرده است. احمد در شکایت خود توضیح داد: دو مرد به نام‌های کامران و حسن قصد خرید خودروی بنزم را داشتند، ولی بدون پرداخت پول و با ارائه رسید جعلی، خودرو را تحویل گرفتند و از محل گریختند.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، تصویری از متهمان به دست آمد و با شناسایی هویت آنان، توقیف خودرو و دستگیری متهمان به تمام واحد‌های انتظامی اعلام شد تا اینکه مأموران موفق شدند یکی از متهمان را در حوالی خیابان مقدس‌اردبیلی مشاهده کرده و او را در عملیاتی پلیسی دستگیر کنند. متهم در همان ابتدا به جرمش اعتراف کرد و گفت: قصد فروش خودرویی را داشتم که با حسن آشنا شدم و این ارتباط ادامه یافت. پس از مدتی متوجه شدم حسن با نشان‌دادن رسید‌های جعلی از موبایل‌بانکش از فروشندگان کلاهبرداری می‌کند. من هم در چند مورد کلاهبرداری ازجمله در پرونده خرید خودرو و دوربین عکاسی همراهی‌اش کردم. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم دوم پرونده نیز در حوالی خیابان مقدس‌اردبیلی شناسایی و او با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. حسن نیز به کلاهبرداری با ارائه رسید اعتراف کرد و هر دو متهم با دستور دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ تهران روانه زندان شدند. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده شش میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: شرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار