مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در یک سال گذشته بیش از هزار عنوان کتاب با تیراژ یک هزار نسخه در فارس منتشر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: هم‌اکنون در استان فارس ۱۰۰ کانون ادبی و بیش از ۵۰ مؤسسه فرهنگی و پژوهشی در حوزه پژوهش‌های ادبی فعال‌اند و جوانانی علاقه مند، بی‌هیچ چشمداشتی ، روشنگرانه و آزادانه در این فضا مشغول‌ هستند.

او، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ مرکز نشر در حوزه چاپ، نشر و پخش نوشتارها در استان فارس خدمات ارائه می دهند که بیش از ۳۰۰ رسانه برخط و چاپی در زمینه‌های گوناگون به تولید محتوا می‌پردازند.

سهرابی ادامه داد:  ۱۰ انتشارات در استان فارس به صورت ویژه در زمینه دفاع مقدس فعالیت دارند که در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: کتاب‌های دفاع مقدس با موضوعاتی از جمله خاطرات، داستان و رمان، شعر و پژوهش‌های تحلیلی از رزمندگان استان فارس نوشته شده است.

دبیر شورای فضای مجازی استان فارس اضافه کرد: فضای مجازی در سال‌های اخیر، زمینه‌ای برای حضور فعال‌تر نویسندگان را فراهم آورده  که به تولید و انتشار محتوای فرهنگی انجامیده است و نویسندگان و فعالان حوزه قلم فارس با بهره‌گیری مناسب از آن توانسته‌اند با بیش از میلیون‌ها بیننده، تأثیرگذار باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار