راه اندازی اولین سایت محصول استاندارد در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اولین سایت الگویی تولید محصول زراعی گواهی شده و استاندارد زنان روستایی در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیرو کارزین بیان کرد: سایت الگویی تولید محصول زراعی گواهی شده به مساحت پنج هزار متر مربع با تلاش واحد امور زنان روستایی جهاد کشاورزی قیروکارزین و مشارکت یک بانوی کشاورز برای محصول لوبیا چشم بلبلی با رقم محلی قیری اجرایی می‌شود.

او، تصریح کرد: با توجه به ضرورت استفاده از مواد مغذی و کود‌های شیمیایی به میزان مجاز در سایت با هدف تولید محصول استاندارد، نمونه‌های آب و خاک از این مزرعه تهیه و به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده است تا بر اساس توصیه‌های فنی تصمیم گیری لازم انجام و بستر کاشت آماده شود.

همتی با اشاره به اینکه  سیاست مهم و کلیدی جهاد کشاورزی توسعه اخذ استاندارد برای محصولات کشاورزی بوده، ادامه داد: طرح تولید محصول گواهی شده و استاندارد با هدف آموزش و توانمند سازی زنان روستایی طراحی و آماده اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیرو کارزین افزود: در این طرح، کشت بر اساس دستور العمل‌های کارشناسان جهاد کشاورزی انجام و بر تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت نظارت می‌شود که همه هزینه‌های مازاد اجرای این طرح از طرف سازمان جهاد کشاورزی تامین می‌شود.

او، اضافه کرد: به منظور صدور گواهی و اخذ استاندارد مربوطه برای محصول پس از آزمایش و تایید نبود باقی مانده سموم و نیترات کد ۱۶ رقمی به عنوان استاندارد محصول صادر و به کشاورز اعطاء می‌شود.

همتی اظهار کرد: کد ۱۶ رقمی قابلیت درج بر بسته بندی محصول را داشته و خریداران می‌توانند آن را رهگیری و از اصالت آن اطمینان یابند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: محصول استاندارد و دارای گواهی در بازار نهایی به دلیل تایید سلامت از ارزش کیفی بالاتری برخوردار بوده و مشتریان رغبت و انگیزه بیشتری برای خرید این‌گونه محصولات از خود نشان می‌دهند.

او، بابیان اینکه امکان اخذ استاندارد برای بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان از جمله لوبیا، کنجد و خرما به خوبی میسر است، بیان کرد:کشاورزان و باغداران علاقه‌مند به اخذ استاندارد برای محصول تولیدی خود به واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

همتی تصریح کرد: طرح تولید محصول استاندارد در راستای تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در سطح کل کشور اجرا می‌شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار