رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد;

تغییر سبک زندگی به دلیل شیوع کرونا

کریمیان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا سبک زندگی ما باید به سمتی پیش برود که نکات بهداشتی را در زندگی روزمره و به صورت همگانی رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا گفت: در شرایط فعلی با شیوع بیماری کرونا ، سبک زندگی ما باید به سمتی پیش برود که نکات بهداشتی را در طول زندگی روزمره و به صورت همگانی ، به بهترین شکل ممکن رعایت نمائیم.

او به برنامه‌های در دست اجرای دانشگاه به منظور مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن اشاره کرد و افزود: در این ایام که شاهد افزایش شدید تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان هستیم ، نظارت دقیق بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم و اصناف ، تقویت بیماریابی در جامعه و افزایش نمونه گیری از موارد مشکوک جهت تشخیص زودرس از برنامه‌هایی هستند که به این منظور مورد اجرا قرار گرفته است.

کریمیان اظهار کرد: مبارزه با ویروس کرونا اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف مسئولان و کارکنان دانشگاه است.

او بیان کرد: بیماری کرونا در حال حاضر هیچ گونه درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با آن اقدامات پیشگیرانه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در جهت حفظ سلامت مردم و جامعه و جلوگیری از ابتلای افراد به این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان باید در جهت حفظ سلامت مردم و جامعه، جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن در سطح جامعه به ویژه در بین ارگان‌ها ، سازمان‌ها و اصناف مختلف بیش از پیش تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند.

او در پایان به انتقال دستگاه سی تی اسکن شهرستان دهلران به محل مناسب دیگری اشاره کرد و افزود: این دستگاه متاسفانه به دلیل وجود گوگرد در منطفه و تاثیر آن بر روی عملکرد، باعث خرابی‌های متعددی در این دستگاه تشخیصی گردیده و هزینه‌های هنگفت و سرسام آوری به دانشگاه تحمیل نموده که این امر ما را ناچار نموده تا به فکر استقرار آن در یک مکان جدید در سطح شهر دهلران باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.