کمیته امداد باید محور هماهنگ کننده مشارکت‌های مردمی باشد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد باید محور هماهنگ کننده مشارکت‌های مردمی باشد و نقش تصدی گری را حذف کند تا اعتمادسازی و توسعه انفاق صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به عمق شکاف وضعیت طبقاتی در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی گفت: با حضور مردم در فعالیتها، انجام کار‌ها و امور آسان‌تر می‌شود. از مسئولان محلی درخواست می‌کنیم تا در کنار دستگاه‌های حمایتی که وظیفه محرومیت زدایی و کمک به محرومان را دارند، مروج فرهنگ نیکوکاری و احسان باشند.

او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشورافزود: در این شرایط اگر حضور، همراهی و محور بودن مردم وجود نداشته باشد به سختی می‌توان حرکت کرد که نمونه بارز این امر اجرای رزمایش مومنانه در استان با فرماندهی واحد بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان دبیر رزمایش مومنانه تعیین شده بود و ۲۵ درصد کل اطعام طرح مهدوی کمیته امداد کشور به همت کمیته امداد خراسان رضوی انجام شد.
 
آسوده بیان کرد: در مدت اجرای این رزمایش ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شد که کمیته امداد به تنهایی ۱۷۰ هزار بسته تهیه و بین نیازمندان توزیع کرد.
 
او  گریزی به آمار سال گذشته استان زد وتصریح کرد: در سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی بیشترین میزان جذب اعتبار اشتغالزایی را داشت که با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های ذی ربط ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید
  • مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی   اعلام آمادگی خود را در حوزه اشتغالزایی در مرز به صورت ۳ جانبه با مشارکت، فرماندار، کمیته امداد و ستاد فرامین امام اعلام تاکید کرد: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال در مرز و گمرک دغدغه جدی دارد که با هماهنگی و بسترسازی لازم امادگی لازم را داریم تا در خصوص اشتغالزایی انجام وظیفه کنیم.

آسوده  با اعلام اینکه ۱۳ درصد از خانوار تایباد از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار اشتغال  تایباد بود که برای امسال در فاز اول ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است که در صورت انجام فعالیت‌های مثمرثمر این رقم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.