دژپسند مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای بررسی وضعیت بورس

وزیر اقتصاد گفت: امروز درمورد برنامه‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس برای طرف عرضه بحث کردیم و مقرر شد تا کارگروه مشترکی تشکیل و دغدغه‌های نمایندگان مجلس بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی، در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تشکیل شد بر حسب وظیفه باید جلسه معارفه‌ای بین مسئولان این کمیسیون، وزارت اقتصاد و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شد که به همین دلیل در این جلسه حضور یافتم.

او افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به منظور تحلیل بازار سرمایه و اقبال عمومی مردم به این بازار در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولان وزارت اقتصاد و فعالان بازار بورس این موضوع بررسی شد.

دژپسند ادامه داد: در این جلسه که قالب مسئولان بازار سرمایه و مسئولان وزارت اقتصاد حضور داشتند بازار بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اما  این جلسه دامنه‌دار است و این چنین نیست که با یک جلسه بتوان آن را جمع کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: در این جلسه درمورد برنامه‌های وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس برای طرف عرضه بحث کردیم و مقرر شد تا کارگروه مشترکی تشکیل و دغدغه‌های نمایندگان مجلس با تمرکز بیشتر بررسی شود. امیدواریم که در جلسه‌های آتی به مجموعه‌هایی برسیم که به قوام و استحکام بازار سرمایه کمک کند.


بیشتر بخوانید


دژپسند ادامه داد: بازار سرمایه برخلاف دیگر بازارها، بازاری ریسکی است و سرمایه گذاری که وارد آن می‌شود باید کاملا دقت کند، همچنین برای ورود به این بازار ابتدا باید مطالعه بعد مشاوره و سپس معامله کند.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد:  گاهی اوقات بازار بورس کاهشی و گاهی افزایشی است و باید این روند را پذیرا باشیم.

او در پایان گفت: دولت موظف است که زمینه را برای پذیرش و نظارت قوی‌تر در بازار بورس را فراهم کند تا بازار از استحکام لازم برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار