تحلیلگر صهیونیست: همکاری نظامی ایران و سوریه دارای پیامی دو سویه برای اسرائیل است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند توافق همکاری میان ایران و سوریه پیامی دو سویه برای صهیونیست‌ها دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند توافقنامه همکاری که میان ایران و سوریه به امضا رسیده، به منزله پیامی دو سویه برای رژیم صهیونیستی بوده و ایران قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد.

این رسانه‌ها اعلام کردند مسأله‌ای که مهم است، سخنانی است که «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران پس از امضای این توافق بیان کرد و گفت ایران قصد دارد به ارتش سوریه کمک کند و سامانه‌های پدافند هوایی را توسعه دهد.

«روعی قیس» تحلیلگر شبکه صهیونیستی «کان» در این خصوص گفت: شاید ایران می‌خواهد پیامی دو سویه را از طریق این توافق برای اسرائیل بفرستد.

طبق تحلیل روعی قیس، پیام نخست آن است که ایران می‌خواهد بگوید اول از همه و قبل از هر چیز، ما در سوریه باقی خواهیم ماند و حملات شما هم هرچه قدر که باشد، این مسأله را تغییر نخواهد داد. اما پیام دوم نیز طبق اظهارات این تحلیلگر صهیونیست آن است که ایران و وکلای منطقه‌ای آن قادر به حمله به اسرائیل از طریق خاک سوریه هستند.

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده اند: به نظر می‌رسد ایران تلاش دارد و قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد؛ همچنانکه در سال‌های اخیر این کار را انجام داده است و این مسأله‌ای است که باید به آن در دوره آتی توجه داشت.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کردند «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در زمینه گسترش همکاری‌های نظامی، معاهده‌ای را امضا کردند.

طرفین سوری و ایرانی در گفت‌و‌گوی روز گذشته خود، اوضاع سوریه و ضرورت خروج نیرو‌های بیگانه‌ای را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند، بررسی کردند.

گفتنی است این توافق علیرغم قانون تحریمی آمریکا موسوم به «سزار» است که هر گونه همکاری با دولت سوریه، تحریم طرف کمک کننده را به همراه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۱:۱۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
درود بر عزت و شرف ایرانی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
ایشالا این سامانه ها هواپیماهای مزاحم اسرائیلی رو هم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
ما در قطبی مخالف آمریکا قرار داریم پس هر چقدر بخان تحریم کنند یا برای خودشون محکوم کنند، ایشالا هر روز قدرتمند تر میشیم و متحدمامون بیشتر میشن ، البته به شرط اصلاح مدیریت غلط اقتصادی داخل و برخورد با فساد داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اینطوری در صورت موفقیت بازار خوبی هم برای پدافند ما به وجود میاد
آخرین اخبار