کرملین: روابط روسیه و آمریکا در پایین‌ترین سطح در تاریخ است

سخنگوی کرملین با اشاره به اختلافات دو جانبه، سطح روابط میان آمریکا و روسیه را در پایین‌ترین حد ممکن ارزیابی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه روابط میان مسکو و واشنگتن را در پایین‌ترین سطح ممکن در تاریخ روابط دو کشور ارزیابی کرد.

دیمیتری پسکوف روز یکشنبه با اشاره به سطح روابط دو جانبه میان روسیه و آمریکا اعلام کرد با توجه به سطح روابط دو جانبه و نیز از منظر مسئولیت‌های دو کشور در مسائل چند جانبه و از همه مهمتر بحث کنترل تسلیحاتی، روابط دو کشور وخیم است.

سخنگوی کرملین با اشاره به مذاکرات دو جانبه میان کارشناسان روسی و آمریکایی در موضوع پیمان کنترل تسلیحاتی یادآور شد پیشرفت اندکی در دستیابی به تفاهم در خصوص حفظ توافق‌های پیشین حاصل شده است.

پسکوف با یادآوری اصرار واشنگتن برای پیوستن چین به مذاکرات کنترل تسلیحاتی تاکید کرد آمریکا و روسیه باید مسئولیت کنترل تسلیحات هسته‌ای را برعهده بگیرند، زیرا زرادخانه‌های دیگر کشور‌ها از جمله چین شبیه به زرادخانه‌های واشنگتن و مسکو نیست.

پیش از این آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرده بود که روسیه به عدم تمایل چین برای پیوستن به گفت‌وگو‌های کنترل تسلیحات بین مسکو و واشنگتن احترام می‌گذارد و برای پیوستن پکن به این مذاکرات، بر این کشور فشار نخواهد آورد.

روسیه و آمریکا از ماه ژوئن مذاکراتی را برای تمدید پیمان استارت نو (شروع دوباره)، که تنها پیمان تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه است که واشنگتن از آن خارج نشده است، آغاز کرده‌اند. این پیمان در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. چین به این مذاکرات دعوت شده، اما هرگز برای شرکت در آن نماینده‌ای اعزام نکرده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت سال گذشته میلادی [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون اختلافات آمریکا و روسیه بر سر توافق کنترل تسلیحاتی به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار