برگزاری آموزش همگانی ویژه پرسنل سپاه ثارالله کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، از برگزاری دوره‌های آموزش همگانی ویژه پرسنل سپاه ثارالله کرمان با هدف ایجاد قرارگاه امدادونجات در سطح این استان، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان، گفت: هدف از این دیدار برگزاری دوره‌های آموزش‌های همگانی از سوی جمعیت هلال احمر ویژه پرسنل سپاه پاسداران و سربازان این نهاد در قالب عقد تفاهم نامه فی مابین جمعیت هلال احمر و سپاه ثارالله بوده است.

فلاح افزود: برگزاری مانور‌های فرضی مشترک امدادونجات بر اساس نوع حوادث غالب در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و امکانات و تجهیزات مشترک برای پوشش حوادث، بازگرداندن آرامش روحی و روانی آسیب دیدگان در روز‌های ابتدایی حادثه، با هدف جلوگیری از شایعات، پوشش همزمان حادثه و تقسیم مسئولیت از جمله مواردی است که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه آمادگی و آشنایی مردم با حوادث و افزایش تاب آوری جامعه، از اهداف برگزاری ایجاد قرارگاه امدادونجات، است، گفت: آشنایی با شرح وظایف برای ارگان‌های امدادی در این قرارگاه نیز در دستور کار این نشست قرار گرفته شد.

او تصریح کرد: جلسه تشکیل گروه جهادی امدادونجات (آموزش و آمادگی) و گردان‌ها (گردان امدادونجات در شهرستان ها) نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

نخستین جلسه در خصوص ایجاد قرارگاه امدادونجات در استان کرمان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و فرمانده سپاه ثارالله استان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار