افزایش فوتی‌های کووید ۱۹ به ۲۸۱ نفر در استان همدان/ابتلای ۲ هزار و ۴۸۸ نفر به ویروس کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و فوتی ها ی ناشی از ویروس کرونا در استان خبر داد.

افزایش فوتی‌های کووید ۱۹ به ۲۸۱ نفر در استان همدان/ابتلای ۲ هزار و ۴۸۸ نفر به ویروس کرونا در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باوجود اجرای محدودیت‌های بیشتر طی هفته‌ی گذشته شماربیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان به ۲ هزار و ۴۸۸ هزارنفر رسید.

او با بیان اینکه ۶۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان هم اکنون بستری هستند افزود: تعداد مبتلایان در استان با وجود رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر و تعداد فوتی‌ها بین ۷ تا ۱۰ نفر در شبانه روز رسیده است.

او از جان باختن ۲۸۱ نفر بر اثر کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد و  بیان کرد: بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا زدن ماسک، رعایت  فاصله اجتماعی  و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وضعیت شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان قرمز، شهرستان بهار نارنجی و سایر شهرستان‌ها زرد و در مرز هشدار هستند.

حیدری مقدم از اعمال محدودیت‌های ده گانه مصوب ستاد مقابله با کرونا در چهار شهر قرمز استان همدان خبر داد و  افزود: تا هفته آینده همه مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزشی، کتابخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، استخر‌ها، تالار‌ها، و سایر مراکز تجمعی در این شهرستان‌ها تعطیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آرایشگاه‌ها تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود مجاز به فعالیت هستند اضافه کرد: هرگونه مراسم عروسی، عزا و همایش‌های دولتی با تجمع بیش از ده نفر در استان ممنوع است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.