وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های متعلق به آمریکا و آلمان حریم هوایی این کشور را نقض کردند و جنگنده‌های روسیه اقدام به رهگیری آن‌ها کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلرریپورت، نیرو‌های پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه و بالتیک وزارت دفاع روسیه، دو هواپیما‌ی جنگی آمریکایی از نوع  «P-۸A Poseidon» و «U-۲S» را رهگیری کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه این دو هواپیما حریم هوایی روسیه را نقض کرده‌اند.

به گفته منابع روسیه، همچنین هواپیمای « P-۳C» متعلق به نیروی هوایی آلمان نیز پس از نقض حریم هوایی روسیه مورد رهگیری قرار گرفته است. وزارت دفاع روسیه تاکید کرده که هیچ‌گونه تخطی از مرز‌های روسیه مجاز نیست و این که مسکو هر موردی را دقیقا رصد می‌کند.

در حالی ناتو رزمایش نظامی خود در دریای سیاه را آغاز کرده که مسکو بارها تاکید کرده که برگزاری چنین رزمایشی موجب تضعیف امنیت منطقه خواهد شد. 

گفتنی است، رزمایش نظامی و دریایی مشترک سالانه ناتو موسوم به «سی بریز» در دریای سیاه برگزار می‌شود تا قابلیت‌های نظامی غرب به رخ روسیه کشیده شود. نیرو‌های دریایی اوکراین به همراه برخی دیگر از کشور‌های عضو ناتو رزمایش نظامی خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار