سامانه‌ای با کارشناسان جهادی؛ ۴۰۳۰ پاسخگوی رایگان در زمینه‌های پزشکی

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: مردم می‌توانند سوالات خود را در زمینه کرونا، تغذیه کرونا، سلامت روان، خدمات سالمندی و... از اپراتور ۴۰۳۰ بپرسند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عالیه پوردست، متخصص بیماری های عفونی و نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: مرکز مشاوره ۴۰۳۰ از همان زمانی که اطلاع داده شد کوئید ۱۹ در ایران شروع به همه گیری کرده راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این سامانه در جهت پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص کرونا و درگیری های مربوط به شرایط کرونایی راه اندازی شد، گفت: مشاوره های مختلفی در سامانه ۴۰۳۰ انجام می شود تا مردم کمتر به مراکز درمانی، اورژانس‌ها ، درمانگاه ها و مراکز ۱۶ ساعته مراجعه داشته باشند، بنابراین مردم می‌توانند در منزل از طریق تماس با سامانه سوالات خود را بپرسند .

این نماینده وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تماس با سامانه هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد، بیان کرد: مردم به راحتی می توانند سوالات خود را در زمینه کرونا، تغذیه کرونا، سلامت روان، خدمات سالمندی، سلامت مادران باردار و مراقبت پیش از بارداری از اپراتور بپرسند.

پوردست با اشاره به این که همه کارشناسان ما از وزارت بهداشت هستند، افزود: تعداد دیگری از اپراتورها به صورت جهادی که آموزش دیده اند مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه این سامانه در اصل کار مشترک وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام است، تصریح کرد: از پنجم اسفند سال گذشته تا کنون ۱۷ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۲۷۶ نفر با این سامانه تماس گرفتند، اگر کسی نتوانست پاسخ خود را از طریق تلفن گویا دریافت کند، می تواند منتظر اتصال به کارشناسان های مربوطه باشد.

این نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ گفت: ما بر روی سامانه نرم‌افزاری نصب کرده‌ایم تا میزان عصبانیت، خشم و ناراحتی و در نهایت رضایت افراد را از زمان تماس با سامانه تا انتها مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار