رشادت‌های حاج قاسم به کتاب درسی اضافه می شود

رئیس گروه بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش کرمان از افزودن بخشی از زندگی و افتخارات سردار سلیمانی به کتاب استان شناسی به عنوان مرجع معلمان و دانش آموزان کرمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سهیلا قنبری، رئیس گروه بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان ، در جلسه شورای تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی با اشاره به لزوم تطبیق محتوای کتاب‌های درسی با اهداف برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین و همچنین مقتضیات بومی و منطقه ای، به پیشنهاد آموزش و پرورش استان کرمان به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب استان شناسی ویژه معلمان و دانش‌آموزان کرمانی به بخشی از زندگانی و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از چهره‌های درخشان و مفاخر استانی، ملی و جهان اسلام مزین شد.

او با بیان این که محتوا‌های آموزشی و پرورشی مورد نیاز دانش‌آموزان و مطابق با رشد، شخصیت آن‌ها و مقتضیات زمان می‌تواند تسهیل گر تفهیم مطالب و فرایند یاددهی- یادگیری باشد، گفت: محتوای آموزشی مناسب ماندگاری عمیقی در ذهن یادگیرنده ایجاد می‌کند و امروزه نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا مبتنی بر ذهن افراد عمل می‌کنند.

رئیس گروه بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که پرسشگری، زمینه پژوهش محوری را فراهم می‌کند، گفت: هدف ما باید پرورش دانش آموزانی خلاق، پرسشگر، پویا و اهل تفکر باشد، قطعا دچار روزمرگی‌ها شدن در نظام آموزشی در واقع در جا زدن و عقب ماندن از شیوه‌های آموزشی به روز دنیا است.

قنبری اظهار کرد: به منظور تحلیل محتوای کتاب‌های درسی با همکاری دبیران توانمند، مجرب و نقاد استان، اعتبار سنجی کتاب‌های تازه تالیف پایه دهم انجام شده است.

او، نظارت بر محتوا‌های ارائه شده توسط معلمان در مدارس استان و همچنین بررسی بسته‌های آموزشی و درس نامه‌ها را ضروری دانست و افزود: نظارت بر نحوه آموزش مجازی دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس و بازدید از بخش آموزش مجازی مدارس در دستور کار گروه بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی است.

رئیس گروه تحلیل و بررسی محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان نقد و ارزشیابی دروس فارسی خوانداری و نوشتاری پایه اول تا سوم ابتدایی و متوسطه را از دیگر اقدامات مهم این گروه عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار