رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص ذبح نذورات عید قربان در خانه هشدار داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، شهروندان نباید نذورات احشام روز عید قربان را در منزل قربانی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدرضا نیکبخت افزود: مراسم قربانی وعمل ذبح مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی باید باشد و از ذبح احشام در منازل می‌بایستی پرهیز شود.

او  در خصوص شرایط برگزاری مراسم اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم، جشن و نماز عید غدیر و قربان تنها در مناطق سفید از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ انجام و از برپایی این آیین‌ها در مناطق زرد، نارنجی و قرمز پرهیز شود.

او با تاکید بر برگزارنشدن جشن‌ها در تجمعات بزرگ ادامه داد: برپایی مراسم به صورت مجازی و رسانه‌های ملی در اولویت باشد و از فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی جهت توزیع شیرینی و شربت و موارد مشابه پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اولویت برگزاری نماز اعیاد قربان و غدیر با مناطق سفید در فضای باز با رعایت فاصله ۱.۵ متری، استفاده از ماسک و همچنین مهر و سجاده شخصی می‌باشد.

نیکبخت افزود: درصورت برگزاری نماز عید غدیر و قربان در مساجد محله واقع در مناطق سفید، حضور حداکثر ۵۰ نفر نمازگزار و رعایت فاصله ۱.۵ متری از هم ضروری می‌باشد و زمان جهت برگزاری این نماز باشکوه، بیشتر از یک ساعت نباشد.

او استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و همه افراد شرکت کننده در مراسم را الزامی دانست و اظهار داشت: به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی توسط نمازگزاران و وجود تهویه مناسب در فضا‌های سرپوشیده ضروری می‌باشد.

او تاکید کرد: سطوح مشترک محل‌های برگزاری، قبل و بعد از مراسم گندزدایی و برگزاری امکانات ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در خصوص مراسم دعای عرفه گفت: این مراسم پرفیض فقط در مناطق سفید برگزار و از برپایی آن در نواحی زرد، نارنجی و قرمز پرهیز شود و برگزاری مراسم در فضای باز باید با رعایت تمامی شیوه نامه‌ها باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار