نیاز فوری به تمامی گروه‌های خونی در خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اکنون نیاز فوری به همه گروه‌های خونی در استان داریم و با اوج گیری مرحله دوم شیوع کرونا، نیاز به فراورده‌های خونی در استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی در خراسان رضوی با توجه به شیوع کرونا و گرمی هوا با کمبود مواجه شده است.

او افزود: اکنون نیاز فوری به همه گروه‌های خونی در استان داریم و با اوج گیری مرحله دوم شیوع کرونا، نیاز به فراورده‌های خونی در استان افزایش یافته است.
 

بیشتربخوانید


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه شیوع کرونا میزان اهدای خون در خراسان رضوی را از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داده است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد خون توسط داوطلبان در خراسان رضوی اهدا شده است.

عبدالهی بیان کرد: خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد به علت حضور زائران و مسافران، سوانح جاده‌ای، انجام عمل‌های جراحی، بیماران هموفیلی و تالاسمی جزو استان‌های اول کشور از نظر مصرف فرآورده‌های خونی به شمار می‌رود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار