پایان کار رمال دعانویس در داراب/ دپو بیش از ۲۵ میلیارد ریال سنگ روشویی قاچاق در شیراز لو رفت

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۱ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۳۷ کیلوگرم حشیش در داراب

فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پلیس داراب، ۲۳۷ کیلو حشیش در بازرسی از سواری پژو کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف حشیش در داراب، اظهار کرد: ماموران پلیس داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای قصد انتقال حشیش به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضائی به محور قلاتویه-داراب اعزام و یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار را مشاهده و دستور ایست صادر کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۳۷ کیلو حشیش کشف شد، اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: پلیس به منظور برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دپو بیش از ۲۵ میلیارد ریال سنگ روشویی قاچاق در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی فارس از کشف یک هزار و ۱۷۸ عدد سنگ روشویی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف سنگ روشویی قاچاق در شیراز، در این باره اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و اطلاعاتی، از دپو تعداد زیادی سنگ روشویی قاچاق در دو انبار در شیراز مطلع شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، موفق شدند یک هزار و ۱۷۸ عدد سنگ روشویی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را، ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از دستگیری سارق و کشف سواری پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در قیروکارزین، اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه خودرو پراید مسروقه در یکی از تعمیر‌گاه‌های سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی اولیه مطلع شدند خودرو مورد نظر در ششم مرداد ماه امسال بوسیله سارقان از شهر شیراز به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، متهم شناسایی و دستگیر شد، گفت: حضور فیزیکی پلیس و گشت‌زنی هدفمند تیم‌های انتظامی در پیشگیری و همچنین کشف جرائم نقش موثری دارد که در این رابطه شهروندان نیز می‌توانند با تجهیز وسایل نقلیه به ابزار‌های ضد سرقت، هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پایان کار رمال دعانویس در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مرکز رمالی، دعا نویسی و طبابت غیر مجاز در شهرستان داراب کرده بود، خبر داد.
سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری رمال دعانویس در داراب، اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه رمالی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت است که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفای این فرد را مورد شناسایی قرار دادند، ادامه داد: پس از هماهنگی قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در بازدید از منزل متهم، تعدادی دعا و اوراق شناسایی و کشف شد، گفت: او برای سیر مراحل قانوین تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: رمالی و دعا نویسی از جمله کار‌هایی است که افراد سود جو با استفاده از ناآگاهی برخی از مردم، اقدام به اغفال شهروندان می‌کنند که در بسیاری از موارد نتایج و اثرات جبران ناپذیری را بر روی افراد و سلامت جسمی و روانی آن‌ها می‌گذارد.

کشف ۴۳ راس گوسفند قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی، ۴۳ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز در فیروزآباد کشف شد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به کشف گوسفندان قاچاق در فیروزآباد، د این باره بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام را شناسایی و توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی آن به مراجع قضائی، اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جا به جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی به علت اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع است.

دختر ۶ ساله در استخر آب کشاورزی غرق شد

فرمانده انتظامی اقلید از غرق شدن دختری ۶ ساله در استخر آب کشاورزی در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به غرق شدن دختری ۶ ساله در استخر آب کشاورزی در شهرستان اقلید، اظهار کرد: در پی تماس تلفنی از بیمارستان مبنی بر یک مورد مرگ مشکوک دختر بچه ۶ ساله، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد دختر بچه ۶ ساله که به همراه پدرش به یکی از باغ‌ها در یکی از روستا‌های این شهرستان رفته بودند، هنگام بازی کردن در اطراف استخر به داخل آب سقوط و به علت نداشتن مهارت در شنا، غرق شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، افزود: با توجه به گرم شدن هوا و حضور در باغ‌ها و تفرجگاه‌ها، خانواده‌ها از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم.

۳ کشته و مجروح در محور مواصلاتی دارنگون - شیراز

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد پراید با نیسان در محور مواصلاتی دارنگون - شیراز، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس با اشاره به تصادف در محور مواصلاتی دارنگون - شیراز، در این باره اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی دارنگون-شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۲ سرنشین با یک سمند برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه در این حادثه سرنشین پراید در دم فوت و رانندگان هر ۲ خودرو مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را توجه نکردن راننده پراید به جلو اعلام کردند.

کشف ۳۱ کیلو تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پراید خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به کشف تریاک در جهرم، در این باره اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری پراید توقیفی، ۳۱ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

۴ کشته و مجروح در برخورد پژو با موتورسیکلت

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: بر اثر برخورد سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت در محور دولت آباد - آباده طشک، ۲ نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به تصادف در محور دولت آباد - آباده طشک، اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور دولت آباد - آباده طشک، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت با ۴ سرنشین برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و راکب و دیگر سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت وقوع این حادثه را توجه نکردن به جلو از جانب راننده سواری پژو اعلام کردند.

سرهنگ یوسفی افزود: استفاده از کلاه ایمنی نقشی گسترده در پیشگیری از تلفات جانی در هنگام تصادف دارد و باید همواره راکبان انواع وسایل نقلیه موتوری از کلاه ایمنی استاندارد در هنگام رانندگی استفاده کنند.

هشدار‌های پلیس فارس در خصوص سرقت از پارکینگ‌ها و وسایل سالن ورودی آپارتمان‌ها

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس از شهروندان خواست به هشدار‌های پلیس در پیشگیری سرقت از پارکینگ‌ها و وسایل لابی آپارتمان‌ها توجه داشته باشند.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس در خصوص پیشگیری از سرقت، اظهار کرد: در بسیاری از جوامع انسانی، سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده و هر کس ممکن است قربانی یک سرقت شود و به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشیم، چرا که در صورت بروز هرگونه سرقت از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بین می‌رود.

او ادامه داد: باور کنیم که رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموال به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

این مقام انتظامی گفت: به علت اینکه اغلب شهروندان این روز‌های کرونایی در خانه حضور دارند سرقت از داخل منازل چندان اتفاق نمی‌افتد، اما گاهی شاهد وقوع سرقت از انبار آپارتمان‌ها، دستبرد به خودرو‌ها در پارکینگ، وسایل سالن ورودی ساختمان و سرقت از طبقات هستیم.

نعمایی با بیان اینکه این نوع سرقت‌ها بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که یکی از ساکنان ساختمان از خانه خارج می‌شود و در ورودی باز می‌ماند، افزود: سارقان از این فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان می‌شوند یا اینکه خودشان را مهمان یا مستاجر جدید معرفی می‌کنند.

او اضافه کرد: حتی دیده شده بسیاری از سارقان هنگامی که صاحب خانه‌ها سوار بر ماشین از در پارکینگ خارج می‌شوند، در فرصتی که در، در حال بسته شدن است وارد آن می‌شوند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس برای پیشگیری سرقت از منزل و انباری ساختمان‌ها، گفت: لازم است شهروندان هنگام تردد، چه از پارکینگ و چه از درِ ورودی ساختمان، از بسته شدن آن مطمئن شوند؛ همچنین از ورود افراد غریبه جلوگیری کنند و در نهایت در ساختمان از دوربین‌های مداربسته استفاده شود تا در صورت وقوع سرقت، ردیابی سارقان ساده‌تر باشد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۴۵۰ سی سی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در خرامه، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز در سطح شهرستان و ایجاد وحشت برای شهروندان، بلافاصله پیگیری‌های پلیس در این رابطه آغاز شد.

او افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی با انجام یکسری کار اطلاعاتی و فنی، موفق شدند مخفیگاه این موتورسیکلت سنگین غیرمجاز را در منزل مسکونی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شوند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه در بازرسی از آن محل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و مالک نیز دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش امول مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با قانون گریزان و مخلان امنیت و آرامش مردم، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه و یا خرابکارانه، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آن را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار