کشف ۴۰ میلیارد ریال آهن آلات احتکار شده در داراب/کشف ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در مرودشت

مهم‌ترین حوادث امروز ۸ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۸ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۰ میلیارد ریال آهن آلات احتکار شده در داراب

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع آهن آلات احتکار شده به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف انواع آهن آلات احتکار شده در داراب، اظهار کرد: به منظور برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی و در ادامه اجرای طرح‌های مقابله با محتکران کالا‌های اساسی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی و رصد اطلاعاتی، یک انبار احتکار آهن آلات را شناسایی کردند.

او تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی ماموران پلیس با حضور نماینده تعزیرات به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۲۰۰ تن آهن آلات از قبیل میلگرد، تیرآهن، خاموت و انواع پروفیل احتکار را کشف و انبار را پلمب کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی آهن آلات احتکار شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۴ کیلو و ۱۷۸ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲ قاچاقچی در بلوار عرفان شرقی شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز افزود: مأموران یگان امداد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در بلوار عرفان شرقی دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل،۱۰ کیلو و ۱۲۸ گرم شیشه، ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین، ۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و یک کیلو مرفین کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۳۰ کیلو تریاک در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳۰ کیلو تریاک در بازرسی از ۲ دستگاه وسیله نقلیه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های منتهی به این شهرستان، طی ۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۲ دستگاه خودرو سواری حامل مواد مخدر را توقیف کنند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، ۳۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این زمینه ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

شهروندان از ورود افراد ناشناس به داخل منزل خودداری کنند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری، از ورود افراد ناشناس با عنوان فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به اینکه شهروندان از ورود افراد ناشناس به داخل منزل خودداری کنند، اظهار کرد: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از ناآگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و پول‌های کلانی را از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند؛ دعانویسی، رمالی، طالع بینی، طلسم، فال قهوه و موضوعاتی مشابه این عناوین است.

او افزود: شیادان به بهانه‌های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و بخت گشایی به در منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و خود را فردی دارای قدرت‌های خارق العاده و توانایی‌های معنوی معرفی می‌کنند و با فریب افراد و استفاده از روش‌هایی از قبیل تعریف از خود، تهدید فرد به استفاده از قدرت‌های جادویی و دادن اطلاعات کذب و دروغ زمینه جلب اعتماد او را طرح ریزی و علاوه بر سرقت وسایل منازل، از شهروندان پول‌هایی گاه به مراتب کلان درخواست می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند، تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نکرده و هدف آن‌ها کسب درآمد از طریق فریب مردم بوده و چه بسا زمینه ساز مشکلات و گرفتاری‌های دیگری برای خانواده‌ها خواهند شد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: شهروندان با تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فارس از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیس، به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آن‌ها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با ماموران انتظامی در میان بگذارند.

دستگیری ۲ سارق سابقه دار در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در شهرستان فسا خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا با اشاره به دستگیری ۲ سارق در فسا، در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری «۱۲ معلم» قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه‌های وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شدند و با هماهنگی قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

خواستگار سابق عامل مزاحمت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی و قرار دادن تصاویر خانم شاکی در آن، قصد اخاذی از او داشته است.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به مزاحمت یک فرد ناشناس برای یک خانم، در این باره اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی ۲۶ به پلیس که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای او و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات کارشناسان این پلیس به ناچار اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: در بازجویی اولیه، متهم بیان کرد علت ارتکاب این جرم، شنیدن جواب رد از شاکی بوده که با دسترسی به تصاویر خصوصی او و انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی و انتقام‌جویی از آن را داشتم.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کشف ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک گاراژ خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در مرودشت، در این باره گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری تعدادی استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از گاراژ‌های سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری «۱۲ بعثت» قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به پلمب واحد‌های صنفی متخلف در اقلید، در این باره اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان اقلید به دنبال شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از خطر ابتلاء شهروندان به این ویروس، با هماهنگی مقام قضائی از ۳۵ واحد صنفی بازدید کردند.

او افزود: در این طرح مأموران پلیس امنیت عمومی پس از ارزیابی‌های لازم، ۷ واحد صنفی را به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا بوسیله متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و رعایت نکردن بهداشت بوسیله واحد‌های صنفی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

کشف محموله پودر بدنسازی خارجی قاچاق میلیاردی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۱۸۰ کیلو پودر بدنسازی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به کشف محموله پودر بدنسازی خارجی قاچاق در لامرد، در این باره اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه انتظامی خیرگو این شهرستان، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری ساینا حامل بار مشکوک و آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۸۰ کیلو پودر بدنسازی خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.