طرز تهیه خورشت ناردون

در این مطلب قصد داریم دستورالعمل تهیه خورشت ناردون را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورشت ناردون یکی از انواع خورشت‌های محبوب و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شمال کشور است. این خورش خوشمزه شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد و از خورش‌های مجلسی شمال کشور محسوب می‌شود.

مواد لازم:

- ران مرغ ۴ تکه
- انار متوسط ۱ عدد
- آلو بخارا ۸ عدد
- پیاز بزرگ ۱ عدد
- رب انار ۲ قاشق غذاخوری
- روغن مایع به اندازه کافی
- شکر به اندازه کافی
- نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه:

- ابتدا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار بدهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید، پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و آنرا کمی تفت دهید تا نرم شود.


بیشتر بخوانید


- پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه‌ها یکدست شود. در مرحله بعدی ران‌های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سرخ شوند.

- در ادامه رب انار را به قابلمه اضافه کنید و آنرا به همراه پیاز و مرغ کمی تفت دهید تا طعم خامی رب انار گرفته شود. حالا چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم به مدت یک ساعت بپزد.

- در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش آلو بخارا را اضافه کنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش انار را دان کنید و دانه‌های انار را به خورش اضافه کنید. در پایان طعم خورش را بچشید و در صورت تمایل مقداری شکر به آن اضافه کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خورشت ناردون مازندران انار باید خوب پخته شود بعد بقیه مواد به اآن اَضافه شود