جوشکاری و تعمیرات علت احتمالی انفجار در بندر بیروت

در جلسه شورای عالی دفاع لبنان اعلام شد انفجار گسترده‌ای که عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت رخ داد، ممکن است نتیجه تعمیرات در نزدیکی انبار‌ها بوده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جلسه شورای عالی دفاع لبنان اعلام شد انفجار گسترده‌ای که عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت رخ داد، ممکن است نتیجه تعمیرات و جوشکاری در نزدیکی انبار مواد منفجره باشد.

این شورا اعلام کرد احتمال دارد درب محل نگهداری مواد منفجره به درستی بسته نشده و به دنبال تعمیرات و جرقه جوشکاری در نزدیکی انبار، این انفجار رخ داده باشد.

بر اساس آنچه که در این شورا مطرح شده است حدود دو هزار و ۷۵۰ نیترات آمونیوم از سال ۲۰۱۴ در بندر بیروت انبار شده بود. این مواد از یک کشتی باری که به ثبت مولداوی رسیده بود و به صورت غیرقانونی قصد عزیمت به آفریقا را داشت، کشف و ضبط شد. 

در این جلسه همچنین گفته شده است چندی پیش مشخص شد که درب انبار کاملا بسته نشده بوده و شکافی در دیوار وجود داشته که باعث می‌شده ورود و خروج به داخل انبار آسان باشد.

در پی این حادثه غم انگیز، فرماندار بیروت گفت نیمی از ساختمان‌های این منطقه آسیب دیده اند، و بیمارستان‌ها به دلیل تعداد زیاد زخمی‌ها با ازدحام روبه‌رو هستند. بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه جان باخته و حدود ۴۰۰۰ تن نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۷:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام جوشکاری و جوشکارها حتما الان گم شدن چون نوکر امریکا و اسراییل و سعودیها بودند حتما بدانید اثری از جوشکارها بدست نخواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۳:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اگر اختلاف تجاری باعث توقیف طولانی مدت این محموله بزرگ از سال ۲۰۱۴ شده این یعنی یکی از نتایج زیان بار اطاله دادرسی و اینکه باید درس عبرتی شود تا به پرونده ها توی دادگستریها زود رسیدگی شود
گاهی در همین کشور خودمان وسایلی توقیف می شوند که تا زمان صدور حکم نهایی دادگاه این وسایل بلااستفاده می گردد
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باید اطراف مراکزی که احتمال خطر بالاخره درش وجود تا تا شعاع ایمن کسی زندگی نکنه فقط حمل ونقل مهم انفجار وآتش سوزی پخش مواد سمی درهوا وترکش وموج انفجارو.... اینجورچیزهاست که جان ومال آدمهای بیگناه روبخطر میندازه حالا کی بود کی بود من نبودم وتعمیرات بودو اشتباه شدو .... !!!! همش توجیهاتی است که اصلاً نمیتواند مشکلی روحل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
چطور ممكنه علتش اين چيزا باشه پس اون جسم عظيمي كه خورد بهش چي بود كه بعد از برخورد اون بود كه انفجار اصلي بوقوع پيوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
صاحب باری که توقیف شده راضی نبوده خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اونجا هم فکر کنم بی درو پیکر اداره میشه اون همه مواد منفجره بدونه ایمنی افتضاح خدا به آسیب دیدها رحم کنه
آخرین اخبار