وزیر علوم:

کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

غلامی گفت: کنکور سراسری همانند کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که به صورت مجازی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با تلاش مستمر در حیطه اطلاع رسانی، بخشی از خانواده وزارت علوم محسوب می‌شوند.  

غلامی اظهار کرد: حرفه خبرنگاری حساس، پر زحمت، پر مشقت و در بعضی از شرایط پر ریسک و خطر است.

وزیر علوم ادامه داد: این روزها فضای جامعه در حوزه آموزش عالی بیشتر درباره آزمون های سراسری بحث است. خوشبختانه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با تمام نقدها و تائیدهای مراجع ذی ربط برگزار شد، بر این اساس کنکور سراسری هم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

هیچ مشکلی برای داوطلبان کنکور سراسری پیش نخواهد آمد

او تاکید کرد: تلاش می‌کنیم کنکور سراسری را با رعایت پروتکل‌ها اجرا کنیم و داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها مطمئن باشند که سلامت آن‌ها همانند سلامت فرزندانمان برای ما مهم است و همانند فرزندان خود نگران سلامتی آن‌ها هستیم. برنامه ریزی طوری خواهد بود که هیچ مشکلی برای داوطلبان کنکور سراسری پیش نخواهد آمد. تجربیات خوبی با برگزار کردن کنکور ارشد و دکتری در اختیار عوامل اجرایی قرار گرفته و این تجربیات به بهبود شرایط کمک می‌کند. ارزیابی از پروتکل‌ها را از وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود و خودش هم بر اجرای آن نظارت می‌کند. وقتی اعلام شد که بالای ۹۰ درصد داوطلبان دکتری از پروتکل‌ها رضایت داشته اند باید به آن توجه کنیم. در آزمون بعدی هم پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

غلامی در ادامه درباره سخنان رئیس مجلس درباره تعویق کنکور توضیح داد: صحبت‌های رئیس مجلس به دو بخش تقسیم می‌شود آقای قالیباف در قسمت اول صحبت‌ها تائید نسبی از برگزاری آزمون‌ها داشتند و بخش دوم صحبت‌ها هم تاکید بر این بود که در اجرای آزمون سراسری دقت بیشتری شود و شرایط به گونه‌ای باشد که اگر اجرای آزمون در روز مقرر به صلاح نبود، بر اساس نظر ستاد ملی کرونا عمل شود و وزارت علوم هم بر اساس نظر ستاد عمل کند. تصمیم گیری و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنای عمل باشد که وزارت علوم هم بر اساس نظر ستاد کرونا عمل می‌کند. امیدواریم بتوانیم کنکور سراسری را سر موعد مقرر برگزار کنیم و داوطلبان را در بلاتکلیفی قرار ندهیم.

او افزود: در کنکور ارشد بر اساس اعلام وزارت بهداشت  ۸۵ درصد و در کنکور دکتری ۹۱ درصد پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وزیر علوم تصریح کرد: در آزمون سراسری هم پروتکل‌ها با دقت بیشتر رعایت می‌شود. تعداد زیادی رشته و محل دانشگاهی داریم که مستقیما داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی انتخاب می‌کنند که هیچ ضرورتی برای شرکت در کنکور سراسری برای آن‌ها نیست.

غلامی داد: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند. چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر صندلی و محل کد رشته را دانشگاه‌ها بدون کنکور پذیرش می‌کنند، ۴۵ درصد دوره‌های شبانه هم از این طرق پذیرش می‌شوند و ۹۸ درصد از ظرفیت رشته‌های دانشگاه آزاد و غیر دولتی نیز بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌کنند.  

برای حذف کنکور برنامه ریزی‌هایی شده است

غلامی درباره ظرفیت دانشگاه‌ها و نحوه پذیرش دانشجویان گفت: ۹۱۲ هزار داوطلب می‌توانند در رشته محل‌های که بدون آزمون هستند، پذیرش شوند.

او با اشاره به اینکه تراکم داوطلب و رقابت در کنکور در رشته‌های پزشکی است، افزود: تراکم رقابت در ۱۰۹ هزار صندلی است که کمتر از ۱۱ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. داوطلبان نگران شرکت نکردن در کنکور سراسری نباشند. برای حذف کنکور برنامه ریزی‌هایی شده است.  

وزیر علوم یادآوری کرد: در خصوص بحث حذف کنکور، برنامه ریزی‌هایی شده که نیاز به همکاری‌های وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش است.

پیگیری تبدیل دانش به ثروت در وزارت علوم

وزیر علوم با تاکید براینکه تبدیل دانش به ثروت را در وزارت علوم پیگیری کردیم، گفت: وزارت علوم مسئولیت ۴۳ پارک علم و فناوری را در کشور بر عهده دارد. قریب به ۹ هزار شرکت مبتنی بر دانش و فناوری در کشور داریم و ۶ هزار شرکت دانش بنیان هستند. در سال‌های گذشته این شرکت‌ها دستاورد‌های فناورانه خود را به فروش رسانده اند.

او افزود: فروش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است. سال گذشته ۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان را داشتیم.

غلامی تصریح کرد: ۶۵ دانشگاه کشور در بین دانشگاه‌های معروف و مطرح دنیا قرار گرفته اند. خوشبختانه آموزش عالی کشورمان در ارزیابی‌های جهانی، از نظر رشد علمی رتبه ۱۵ کسب کرده است.

نحوه استعلام اعتبار مدارک تحصیلی در دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و دولتی

وزیر علوم تاکید کرد: پرونده‌های مختلفی در خصوص جعل مدرک در دادگاه‌ها و دادگستری‌ها در حال بررسی است. برای حل این مسئله تمام سوابق مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان روی سامانه‌ ملی که قابل دسترس برای تمام ارگان‌های مختلف است در حال فعال شدن است. این کار باعث می‌شود هر جا کسی مدرکی ارائه می‌دهد با وارد کردن کد ملی دانش آموخته، بتواند استعلام مدرک را بگیرد.

غلامی افزود: دانشگاه‌های غیرانتفاعی علاوه بر این سامانه باید یک کد کیو آر را هم روی مدرک ثبت کنند که با آن کد می‌توان به اصالت آن پی برد. برای مدارک دانشگاه آزاد علاوه بر سامانه ملی ارزیابی تحصیلی، سامانه داخلی هم تعریف کرده ایم که بر اساس گزارش رئیس دانشگاه آزاد این سامانه هم در حال نهایی شدن است. این سامانه باید توسط خبرنگاران معرفی شود و دستگاه‌های مختلف با مراجعه به این سامانه اعتبار مدرک را بسنجند. هر چند تا جا افتادن این سامانه ممکن است برخی اقدام به جعل کنند، ولی برای آن‌ها هم مثل سابق، نظارت وجود دارد.

تنها مسیر استخدام هیات علمی، فراخوان جذب است

او درباره روند جذب استادان حق التدریسی گفت: در دانشگاه‌ها همکاری با استادان از طریق شرکت در فراخوان‌ها و طی مراحل جذب صورت می‌گیرد. کسانی که حق التدریس و یا استخدام یک ارگان دیگر هستند و بنا به تخصصشان دانشگاه‌ها از آن‌ها می‌خواهند به صورت حق التدریس در دانشگاه تدریس کنند. تعدادی هم هستند که فارغ التحصیل دکتری و ارشد هستند و آن‌ها بر حسب صلاحیت و شایستگی به دانشگاه می‌روند و به عنوان حق التدریس فعالیت می‌کنند. این افراد در پایان ترم هیچ رابطه دیگری با دانشگاه ندارد جز اینکه قرارداد دیگری منعقد شود. در مجموع باید گفت متقاضیان برای جذب هیات علمی شدن باید از مسیر فراخوان جذب عبور کنند و مسیر دیگری برای استخدام وجود ندارد.

سال تحصیلی دانشجویان جدید الورود ابتدای آبان شروع می‌شود

وزیر علوم توضیح داد: در برخی از رشته‌ها داوطلبان بدون نیاز به شرکت کردن در کنکور می‌توانند در سوابق تحصیلی شرکت و در ۱۵۰ رشته انتخاب داشته باشند. داوطلبانی که در سوابق تحصیلی شرکت کرده اند به همراه کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند بعد از مشخص شدن نتایج آزمون و انتخاب رشته البته اگر آزمون سراسری در موعد مقرر برگزار شود، اوایل آبان ماه ثبت نام کنند. بر اساس شرایط موجود و فضای فعلی، احتمال دارد ترم پیش رو به صورت آموزش مجازی برگزار شود.

ارائه خدمات خوابگاهی به صورت هتلی به دانشجویان در ترم تحصیلی پیش رو

او ادامه داد: طرحی هم داریم که اگر شرایط مناسب باشد دانشجویان جدید برای آشنا شدن با دانشگاه به مدت ۲ تا ۳ هفته به صورت حضوری در دانشگاه حاضر ‌شوند و سیستم خوابگاه به صورت هتلی به آن‌ها خدمات می‌دهد. در کنار این دانشجویان تعدادی از دانشجویان پذیرفته شده در سال‌های قبل که واحد عملی و پژوهشی دارند و بر اساس برنامه‌هایی منطبق با پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند که نحوه حضور آن‌ها در اختیار دانشگاه‌ها است. در مجموع ترم تحصیل آینده ترکیبی از حضوری و مجازی با تاکید بر آموزش‌های مجازی خواهد داشت.

وزیر علوم ادامه داد: ترم قبل در وضعیت اضطرار بودیم و با تمام این شرایط اینترنت رایگان را در اختیار دانشجویان قرار دادیم و برای نیمسال بعدی هم درخواست اینترنت رایگان را مطرح کرده ایم. دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند برای دانشجویان امکانات سخت افزاری بیشتر فراهم کنند تا مشکلات و موانع موجود برطرف شود. آموزش مجازی و شیوع کرونا در این دوران نتایج ارزشمندی را برای ما به دنبال داشته است که برای ترم‌های بعد به عنوان سرمایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی آماده اجرا است

او درباره زمان اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی کشور در وزارت علوم تدوین شده و چون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته، کلیات طرح به تصویب شورا رسیده و آماده اجراست. بر این اساس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمام نقاط کشور باید ماموریت‌های مشخص علمی آموزشی داشته باشند. در وهله اول به اختیار خود دانشگاه‌ها واگذار شده و بخشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این اقدامات انجام شده است البته پیگیر اجرای آن در سایر دانشگاه‌ها نیز هستیم تا در سایر بخش‌ها هم اجرایی شود.

غلامی ادامه داد: بر اساس این طرح باید مشخص شود نقشه آموزش و تحقیقات و فناوری در مسیر توسعه منطقه چیست و جمع بندی استان‌ها برای تعریف نقش ملی برای تک تک موسسات و دانشگاه‌ها تعریف شود. علاوه بر این تعدادی از دانشگاه‌ها پذیرش دانشجوی خارجی دارند و در رشد و توسعه علمی در فضای بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارند و برای آن‌ها هم ماموریت بین المللی تعریف می‌شود. در مجموع برای دانشگاه‌ها به ترتیب ماموریت بین المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی را در طرح ساماندهی در نظر داریم که منجر به این می‌شود که تمام دانشگاه‌ها در شبکه ملی قرار بگیرند و به این وسیله این شبکه علمی ساماندهی می‌شود.

آموزش مجازی مبنای آموزش دانشجویان خارجی در ترم تحصیلی مهر

او درباره وضعیت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور بیان کرد: تعدادی از دانشجویان خارجی از کشور خارج شدند و برخی هم در داخل کشور باقی ماندند. مبنا برای این دانشجویان آموزش مجازی خواهد بود. ارائه خدمات دانشجویی به دانشجویان خارجی با دانشجویان داخلی تفاوتی ندارد. ظرفیت جدیدی در پذیرش دانشجویان خارجی در این شرایط به دست آورده ایم که بعد از کرونا آن را ادامه می‌دهیم.

وزیر علوم از طرح ایجاد رشته دانشگاهی خبرنگاری علمی و دانشگاهی استقبال کرد و افزود: دانشگاه علامه موظف است که رشته‌ خبرنگاری علمی و دانشگاهی تاسیس کند، براین اساس اقدامات لازم برای اعطای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی را انجام خواهیم داد و از تاسیس آن حمایت می‌کنیم.

فرزندان اعضای هیات علمی صندلی کسی را اشغال نمی‌کنند!

وزیر علوم درباره آخرین وضعیت بررسی تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی اضافه کرد: امکان انتقال فرزندان هیات علمی سر جای خودش است. البته این انتقال چیزی جز روال معمول دانشگاه‌ها بوده است، اما چون دانشگاه اصولا در ترم یک ،کمتر با انتقال موافقت می‌کردند این تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته شد که همچنان پابرجا خواهد ماند. مورد بعدی امکان تغییر رشته بود که در تجدید نظری که صورت گرفت، مقرر شد از سال آینده تغییر رشته فرزندان هیات علمی متوقف شود که اگر به تائید نهایی برسد، تغییر رشته متوقف می‌شود. هیچ سهمیه‌ای مازاد بر ظرفیت پذیرش نیست و فرزندان اعضای هیات علمی صندلی کسی را اشغال نمی‌کنند.

تغییرات در سهمیه بومی گزینی به داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد

او درباره اعتراض‌ها به بومی گزینی نیز گفت: فلسفه طرح و تصویب بومی گزینی به زمان نسبتا دوری برمی گردد که برخی از موارد اعتراض هنوز باقی است. برخی از دلایل تصویب طرح بومی گزینی مسائل و مباحث فرهنگی و رفاهی بوده است بنابراین هنوز نیاز به بحث دارد. بحث دیگر امتیاز و ضریب افراد بومی برای پذیرش در دانشگاه‌های محل سکونت بود که موجب اعتراض این داوطلبان شده بود که اظهار می‌کردند نمی‌توانند به دانشگاه‌های مطرح بروند؛ امیدواریم که این موضوع حل شود، ولی به سال تحصیلی و ورودی‌های امسال نمی‌رسد.

استفاده از ظرفیت ورزشگاه‌ها برای برگزاری کنکور سراسری

وزیر علوم گفت: اطلاعاتی از دانشجویان و استادان مبتلا شده به کرونا نداریم. اگر تغییری در پروتکل‌های بهداشتی روی بدهد آن زمان از فضای ورزشگاه‌ها برای کنکور سراسری استفاده خواهد شد.

رصد اشتغال، نشان دهنده تمایل ورود به بازار کار است

او درباره رصد اشتغال فارغ التحصیلان تصریح کرد: در دو سال اخیر تمرکز بیشتری روی رصد اشتغال داشتیم. دانش آموخته‌های سال‌های ۹۲ به بعد را رصد کردیم. گزارش‌ها (از سال ۹۲ تا ۹۵) نشان می‌دهد بالای ۵۰ درصد در کارشناسی (آقایان بیشتر)، کارشناسی ارشد بالای ۷۰ درصد و در دکتری بالای ۸۵ درصد مشغول به کار شده اند. اینکه شغل این فارغ التحصیلان چیست را نمی‌دانیم و فقط از طریق بیمه و واریزی این آمار را به دست آورده ایم. آمار بعد از سال ۹۵ را هنوز در دست نداریم. در مقاطع ارشد، تعداد داوطلبان به فشردگی قبل نیست؛ این نشان می‌دهد که تمایل ورود به بازار کار بیشتر شده است.

غلامی درباره فاصله صندلی‌ها در کنکور‌های برگزار شده، گفت: فاصله صندلی‌ها، اعلامی وزارت بهداشت بود اما در برخی مراکز برگزار کنندگان از پروتکل‌ها عدول کردند. فاصله ابلاغی یک متر و ۶۰ است. اگر پروتکل جدیدی برای کنکور سراسری ابلاغ شود و رعایت ۲ متر فاصله بین صندلی‌ها ابلاغ شود، حتما آن‌ را اجرا می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسام
۰۲:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
اخه بچه خودتم می‌ذاری بشینه سر جلسه
نه امنیت جانی هست
نه امنیت سوالات
چرا متوجه نمیشی
چراااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
A.r
۰۰:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
آقای دکتر نمکی یکم فکر کن بعد تصمیم بگیر
France
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بی ثبات ترین مسئول ها بی ثبات ترین جامعه حتی بلد نیستن درست تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
حالا بالاخره کنکور هست یا نه ما که مسخره دست شما نیستیم تو این شرایط پر از استرس... متاسفم که زود نمی‌تونید تصمیم بگیری حداقل یه ذره هم که شده مارو درک کنید. اه مسخره خودتون کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من مریضم اینهمه مدت نخواندم ک از ترس کرونا ت این وضعیت کنکور ندم؛
Iran (Islamic Republic of)
لیدا
۱۶:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من نمیکم برگزارشه یانشه فقط میگم مارم آدم حساب کنیداگه صلاح میدونید هرچه زود تر بگید تکلیفمون چیه به خدا موش آزمایشگاهی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
چی شد الان
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۵:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خوب یعنی چی؟؟؟یعنی کنکور به تعویق افتاده؟؟برگزاریش بالاخره چه زمانی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۴:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
الان چی شد پس؟؟
زود تر بگیر ببینیم چه کاری باید بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا سپهری
۱۲:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
اون فردی که یک یک سال شبانه روز درس خوانده به امید پزشکی و همه زندگیش را گذاشته و شرایط درسیش خوبه آینده شا از دست میده تو جامعه احتمال ابتلا ب کرونا همیشه هست وقتی همه چیز سر جاشه چرا این مساله مهم ک آینده و زندگی و جوونیش بهش وابسته است تعطیل بشه؟
باورم نمیشه این همه آدم وجود دارن که این مساله را درک نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چی کنکور حذف کنن..خیلی ب نفع بعدیا میشه مااینهمه استرس میگیریم زحمت میکشیم برای کنکور ممکنه آخرشم چیزی نشع..خیلی ها بودن با معدل بالا اما خب کنکور قبول نشدن..بنظرم حذف کنکور ی بی عدالتیه بزرگه ماک راضی نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چی چخبره ی بار میگین برگزار میشه ی بار ن..قبل کرونا شما مارو کشتید بااین استرس وارد کردناتون..از اول خب ی تاریخ معین بگید ن اینک درست ی هفته قبل کنکور هی شوک وارد میکنید..همین۳۱ مرداد باید برگزار شه خسته شدیم دیگ..اونی ک نخونده این ی ماه روهم نمیخونه اونیم ک خونده نیازی ب این ی ماه تعویق نداره..چرا ارشد و دکتری باید برگزار شه اما برا سراسری اینقدر مسخرع بازی درمیارید..بریدیم دیگ
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۰۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
لطفا یکی جواب منو بده خواهشا
ب کل گیج شدم با این شایعات و خبرهاوسایت ها
کنکور کاردانی به کارشناسی نرم افزارکامپیوتر
چه تاریخی برگزار میشح خواهشا یکی جواب بده مطمعن بشم خدا خیریتون بدح
Iran (Islamic Republic of)
!
۲۳:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کنکور کلا باید حذف شه ! حالا تعویق افتاده بازم خوبه...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۲۳:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کنکور سراسری را در موعد مقرر برگزار کنید
تعویق انداختن حماقت است
Iran (Islamic Republic of)
Najafi
۲۳:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا مصوبه رو دوباره تغییر دادند اونهم درست یک هفته قبل کنکور... واقعا درکی از فشار روحی و روانی و استرسی که رو بچه ها هست خبر ندارند؟. سلامت دانش آموز فقط با کرونا در تهدید نیست این بلاتکلیفی، بی برنامگی مسئولان و طولانی شدن زمان داغونشون کرده، جواب این آسیبها رو کی میده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام خدمت آقای غلامی...خیلی ممنون از امید دادن شما به دانش آموزان ..ما درس خوندیم وبا این فشار ها ی مسئولان مخالف داریم روانی میشیم...نزارید حق ما ضایع بشه ما هیچی نمیخواهیم فقط کنکور سراسری رو سر تاریخش برگزار کنید تا حق به حق دار برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خدا قوت دکتر غلامی.کنکور باید برگزار بشه.بچه های ما دیگه بریدن به خدا
Netherlands
محمد جوادی
۲۰:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
لطفا کنکور رو در زمان مقرر برگزار کنید .کسایی که حرف از تعویق کنکور یه آزمون ۳ ساعته میزنن همونایی هستند که ۱۵ روز بدون هیچ فاصله گذاری آزمون های نهایی رو دادند و هیچ صدایی ازشون بلند نشد. شما اگر نگران سلامتی خودت و خانوادت بودی به دولت فشار می آوردی تا اون امتحان ها رو تعویق کنه نه یه امتحان ۳ ساعته رو .
Iran (Islamic Republic of)
م.حدادی
۲۰:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام باتوجه به شرایط بحرانی موجود به تعویق می افتد بدون هیچ بحثی آقای غلامی هم موظف به اجرای دستور ستاد هست که اگر غیر این بود خود حضور مجازی پیدا نمی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بس کنید دیگه تعویق به ضرر شماها نیست اما به نفع ما هست روزی نزدیک به سه هزار نفر مبتلا میشن میخواین دو هفته دیگه این سه هزار نفر ده هزار نفر بشه؟چرا خودتون رو به ندیدن میزنید نود درصد میگن تعویق کمتر از ده درصد میگن برگزاری اونوقت میگین نه نه باید برگزار بشه،من نمیدونم برگزاری چه سودی به حالتون داره اما قطعا مهم تر از جان داوطلبانه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
انگار مسئولین چون خودشونو به خواب زدن با حرفا و نظرات کارشناسان بیدار نمیشن. آقای دکتر تو بعضی شهر ها با دمای 40 سانتیگراد اگه کولر وپنکه نباشه تحمل ماسک هم سخت میشه مضافا بر اینکه برای آشامیدن آب و یه خوردن شکلات هم که شده باید ماسک برداشته بشه. حتی اگه ماسک کامل رو دهن آزمون دهنده باشه به علت گرما روشن بودن کلر و پنکه اجتناب ناپذیره که نفوذپذیری ماسک رو افزایش میده. خوبه که کمی هم به فکر سلامت آینده سازان وطن باشین. حتی اگه یه نفر هم بیمار بشه مسولش شمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگه حتی یه نفر بر اثر ابتلا به در فرایند کرونا آسیب ببینه یا خدایی ناکرده فوت کنه شما مسئول آسیب و مرگ آن یک نفر خواهید بود جناب آقای غلامی...
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بچه ها ی چیزی میدونین ما داریم شهید میشیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم چه اسراری دارند که کنکور برگزار بشه قطعا با این اوضاع باید کنکور لغو بشه چون چجوری میشه 4 ساعت با ماسک و بدون کولر دوام بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
هیرا
۱۹:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ميشه به نظرای اکثریتم يه توجهی کنید.وقتی همه ميگن کنکور نگیرید بندازيد عقب خب بندازيد عقب ديگه چ فرقی برای شما داره مهر بگیرید اينجور تسلط ماهم بیشترمیشه خداخیرتون بده. درضمن چطورازمون دکتری 5ماه انداختید عقب مال ماهم بندازيد ديگه مگه اونا خونشون ازمارنگین تربود ماکم سن وسال هستیم باید بیشتر بفکرماباشین تااونا ک 5_6ماه انداختین عقب
پس لطف کنید يه نظر سنجی بگذارید مرسي.تعویق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
به نظر من باید به خاطر این آشفتگی که در داوطلب ها ایجاد کردند حداقل ۳ هفته عقب بیفته
Iran (Islamic Republic of)
رتبه عالی کنکور
۱۹:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یسسسس
8 روز دیگه عشششق و حالللل و مسافرررررررت مرسی
کرونا چیه بابا کنکورو بدیم بره پی کارش

خدایا شکککککککرت مرررررررررررسی عاشقتم وزیر جون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نگین
۱۹:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نه خیر اولا شما زحمت نکش که کنکور رو حذف کنی چون حق ما بدبختا ضایع میشه
دوما اگه شما ها به فکر سلامتی بودین تعویق میکردین
Iran (Islamic Republic of)
پدر دانش آموز
۱۸:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آفرین به وزیر علوم. به موقع و با قدرت و بدون هیچگونه پارتی بازی برگزار کنید و نشان دهید کنکور سالم هم می‌توان برگزار کرد. من الله توفیق
Germany
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خواهر زادهی من از فردا شب کنکور ارشدش اکثر علائم کرونا رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
پس ایشون زمان ازمون ارشد ناقل بودن، اگر نه که کرونا دو روزه خودشو نشون نمیده!!!
خدا به داوطلبین دوروبرش رحم کنه از خواهر زاده ی شما نگرفته باشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فعلا بخاطر همون ارشد و‌دکترا که اینجوری برگزار کردین تو و رییس دانشگاههات و سنجشیات رو باید بذارن سینه دیوار و همه تون رو ببندن به رگبار
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری موفق
۱۶:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اوه یسسسسس
خدایا شکرت
همه اونایی ک درس نخونده بودن میگفتن تعویق تعویق
سلام ب همهههههه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من ارشد امتحان دادم رفت ولی حرف خیلی بی سوادانه و هست کسی که تا الان نخونده تا زمان برگذاریم نمی خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من به شخصه یکساله خوندم و صددرصد مطمئنم رتبه عالی میارم اما خواهان تعویقم چرا که سلامتیم مهم تره این صحبتت و خواستت حق الناسه برا سلامتی خیلیا
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۶:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
همیشه جون مردم کم ارزش تر از نفع خودتون بوده . متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فرزندم دیروز ارشد است وگفت خبری از پروتکل هانبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آقای وزیر؟؟؟؟ ...خودتون به خودتون نمره میدین ؟؟؟چه نمرهای ...
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط اونجا که گفته خودتون برید رشته های بدون کنکور ،،، به زبان بی زبانی میگه شرکت نکنید تو آزمون ،، کجای کاری ما همه میایم سر جلسه من به خاطر هوای گرم شهرم وبدون کولر بودن و امکانات پایین،، ماسک هم نمیزنم کروناهم گرفتیم بزار بگیریم زیاد مهم نیست چنین زندگی که ما داریم مردن خیلی راحت تره تا زندگی
Iran (Islamic Republic of)
nil
۱۵:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر اجرای پروتوکل امکان پذیر بود همون دوبار قبلی انجام میشد،در ضمن نظر سنجی سازمان سنجش قبل شروع فرایند ازمونه نه بعدش ،از نفر خواسته میشه درباره ی ازمونی که نداده اظهار نظر کنه.با ماسک ازمون دادن کار راحتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یعنی واقعا واستون مهم نیست ما کرونا بگیریم فقط یه چیز میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
Shayn
۱۴:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
افزایش آمار کرونا این ۲ روز مقصرش همین آقای غلامی و رییس سازمان سنجششه و اثر کنکور دکتراست و اثر کنکور ارشد هم ۲ هفته بعد معلوم نیشه که چی به سر جوونای مردم آوردن باید جلوی این آقای بی فکر گرفته بشه وبنا به حرف رهبری به نظر کارشناس های ستاد کرونا توجه شود #تعویق کنکور سراری تا بهبودی اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ممنون که جوانهای مردم را می کشید.
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری ارشد
۱۴:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
شهر ما هم قرمزه هم اصلا رعایت نشده بود
از کنکوری میخوام به این حرف باور نکنن سلامتی خودشونو در نظر داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نکنید این کارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اصلا هم تمامی پروتکل ها رعایت نشده بود
فاصله ها کمتر از نیم متر هم بود
تا کی میخواین دروغ تحویل مردم بدین اقای وزیر علوم
جمع کنین این حرفارو
والا شهر با که قرمزه هیچ چیز رعایت نشده بود
جون بچه های مردم خیلی مهم تره تا این که بخواین بخاطر یه سری مسائل شخصی و نفعی خودتون کنکورو بر گزار کنید
کنکورو عقب بندازین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این کنکور در حاشیه فقط یه برنده داره اونم مافیای کنکور ره
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۳:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اره پروتکل هایتان را هم دیدیم اگر این وزیر علوم و ابراهیم خدایی برکنار می شدند نصف مشکلات حل شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بنازم یعنی مو لای درزش نمیره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر ذره‌ای مردم براتون مهم بودن یه نظرسنجی برگزار میکردین !
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگه قراره کنکوروحذف کنن ازهمین امسال حذف کنن نکنه سالای بعدی خونشون ازمارنگین تره یااینکه ماآنتی ویروسیم یااینکه مهم نیس حقمون پایمال بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آزمون های غیر واجب را به تاخیر بندازید بزارید اوضاع کرونا کنترل شده بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
این ۸۵و۹۱ درصد از کجا اومد دقیقا..
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
باید در ازمون سراسری اثر انگشت گرفته شود وگرنه تقلب صورت میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ایران بهشت پزشکان و جهنم مهندسان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کنکور باید یک ماه به تعویق بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط اینا که پارتی دارند مشغول کارشدند رشته های بدون ازمون بازارکارصفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
رهبری گفته هرچی پزشکان ستاد بگن که اونام میگن تعویق
حالا چی شده هه کر شدن نمی شنون ؟؟؟؟
United States of America
بالاترازفرهاد
۱۲:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
برای شما وزیر علوم متاسفم همچنان از یک بی عدالتی در سیستم پذیرش دانشگاهها حمایت می کنی و با این حمایت حق بسیاری از داوطلبانی که زحمت می کشند و درس می خوانند ضایع می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
شما فقط بلدین حرف بزنید اگه می خواستید پروتکل رعایت کنید برای اون دوتا کنکور هم رعایت میکردید
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۲:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
همه با هم نه به کنکور سراسری شما دولتی هستید فرق بین ما نمزارین ما گوسفند نیستیم ما داوطلب ایرانی جوان ایرانی هستیم شکمتان درد میکنه که اجازه بدهید تا از پیک دوم کرونا عبور کنیم به خدای یگانه سوگند در این روزهای کرونایی هیچ یک از داوطلب در کنکور سراسری۹۹ شرکت نمیکنند یعنی از اینده خود باقی میمانند ما امریکا نیستسم وشما ترامپ هستید مثل ترامپ هستید و مثل ترامپ عمل میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
توروخدالعوکنیدبااین اوضاع چجوری سرجلسه استرس کرونارونگیریم بتونیم ازمونوجواب بدیم ازیه طرفم گرمای شدیداخه چجوری میشه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
واقعا متاسفم،وقاحت هم اندازه ی داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
با برگزاری کنکور حجم انبوهی از مسافران وارد جاده ها میشوند تا آن مدتی که به خاطر کنکور مجبور به خانه نشینی بودند را جبران کنند
دورهمی ها نیز از سر گرفته می شود
و دوباره روز از نو و روزی از نو
لطفا کنکور را آخر تابستان برگزار کنید تا شرایط کنترل شود و مسافرت ها و دورهمی ها از سر گرفته نشود
ان موقع آنفلانزا و سرما خوردگی هم هنوز شروع نشده
و از طرفی مراسم امام حسین نیز مصادف با افزایش شدید ابتلا به کرونا نشود به خصوص اکنون که فوتی های کرونا کمتر شده
البته آمار مبتلایان خیلی بیشتر شده که باعث کمبود تخت وکپسول شده است
و باافزایش فاصله ها شاید امکان ابتلا کاهش یابد اما امکان تقلب بالا می رود
و از طرفی کنکور دادن برای دانش آموزان مناطق گرمسیر کمی نا عادلانه است چون مرداد گرم ترین ماه تابستان است
بهترین زمان برای کنکور آخر شهریور است که هیچ کدام از این مشکل ها پیش نمی آید وهمینطور تعویق یکماهه نیز کسی را خسته نمی کند فقط وضعیت کننرل میشود و همینطور دانش آموزانی که برای کنکور دادن نیز جدی نیستند نیز بدون کنکور می روند و خواه ناخوا جمعیت ۱ وخورده ای میلیون نفر کاهش می یابد و همینطور دانش آموزان هم شهریور ماه به خاطر کنکور و هم ماه بعدش به خاطر پائیز بیرون نمی روند و از مسافرت ها خبری نیست
با تشکر از پیگری شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
مالک دانشگاه خصوصی هستتدبزرگوار:)
Iran (Islamic Republic of)
Mim
۱۱:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
غلامییییی دوست دارممممم
Germany
نگین
۱۱:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
رو که نیست /: میگه دکترا 80 درصد رعایت شده ارشد 90 و سراسری 100 رعایت میشه یکی نیست بگه آخه ... مگه داوطلبا موش آزمایشگاهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اون پروتکل ها بخوره سرتون که جانمون میخواین بااون نابودکنین... برید از مافیا حمایت کنید شماکاری نداشته باشین که ما میمیریم یازنده میمونیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
بابا یکمی جدی بگیریم از این وضع شل کن و سفت کن خلاص بشیم خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چی رو باید برگزار بشه روز به روز به بیماران کرونا اضافه میشه بیشتر شهرها در وضعیت قرمز یا هشدار هستن یکم به فکر جان مردم باشید نه از روی هوا دارین واسه جان مردم تصمیم میگیرید چه میشه خو یه ماه با تعویق برگزار بشه یکم منطقی فکر کنین
آخرین اخبار