آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریور ماه

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در مدارس استان از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود، گفت: دانش آموزان شهرستان‌های سفید حضوری در مدارس تحصیل می کنند.

آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریور ماهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رحمتی ، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: سال تحصیلی جدید در مدارس استان  از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود و  دانش آموزان شهرستان‌های سفید از نظر وضعیت ویروس کرونا به صورت  حضوری در مدارس حاضر خواهند شد.

او  با بیان اینکه در مناطق زرد استان گیلان آموزش‌ها به دو صورت حضور و غیر حضوری به دانش آموزان ارائه می‌شود، افزود: در این وضعیت دانش آموزان به دو گروه تقسیم بندی خواهند شد و تعداد دانش آموزان را به نصف کاهش خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه در این وضعیت برخی دروس به صورت حضوری ارائه خواهد شد، گفت: دروس باقی مانده نیز به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه این شرایط در مناطق قرمز نیز به این گونه خواهد بود که تمام دانش آموزان آموزش دروس را به صورت غیر حضوری دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: در مناطقی زرد که تعداد دانش آموزان زیاد باشد حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تولید محتوا در شبکه شاد که با هدف ادامه یافتن آموزش در زمان تشکیل نشدن کلاس‌های حضوری انجام می‌شود، گفت: برنامه ریزی برای پشتیبانی فنی و آموزشی و همچنین مدیریت کلاس‌های مجازی انجام شده است.

محمد رحمتی با اشاره به اقدامات بهداشتی پیش از شروع سال تحصیلی، افزود: ضدعفونی مستمر مدارس، استفاده از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی شخصی برای دانش آموزان ضروری است و فاصله صندلی دانش آموزان با یکدیگر، یک و نیم متر خواهد بود.

او  با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۹ درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس، گفت: تا به امروز ۳۱۴ هزار و ۵۹۶ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از معلمان استان ساماندهی شده اند، افزود: نقل و انتقال سیستمی فرهنگیان انجام شده و نقل و انتقال اضطراری معلمان در داخل و خارج استان، در حال انجام است.

محمد رحمتی با اشاره به تخصیص ۶۵ هزار ساعت اضافه کار آموزشی برای جبران کمبود نیروی انسانی گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، ۱۵ هزار ساعت اضافه کار آموزشی درنظر گرفته شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت تفاهم نامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا و شورا‌های آموزش و پرورش و ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی از اهداف این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.