عملیات محوطه‌سازی کلیسای سورپ‌سرکیس خوی تا هفته دولت به پایان می‌رسد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی گفت: عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی کلیسای سورپ‌سرکیس خوی تا هفته دولت به پایان رسیده و برای بازدید عموم دایر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عزیز میرزایی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی اظهار کرد:طرح عملیات محوطه‌سازی کلیسای سورپ‌سرکیس خوی با مشارکت و هزینه شهرداری خوی و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان براساس تفاهم‌نامه منعقده اجرا می‌شود.

میرزایی افزود: مساحت محوطه کلیسا در حدود پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده که دو هزار و ۵۰۰ مترمربع آن سنگ‌فرش وبقیه به صورت فضای سبز است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی عنوان کرد: اقدامات شهرداری در این پروژه عبارت از اجرای دیوارکشی، خاک‌برداری و خاکریزی، اجرای سنگ‌فرش و ایجاد فضای سبز، راه‌اندازی سیستم آبیاری، بهسازی کانال رطوبت‌گیر، تعویض ناودان‌های کلیسا و نورپردازی هستند.

این مسئول  تصریح کرد: اجرای این طرح با اعتباری هفت میلیارد ریال در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح، کلیسای سورپ‌سرکیس یکی از پر مخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، مذهبی و تاریخی استان شود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.