سگ‌های صاحبدار در مهاباد ایمن سازی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: امسال ۵۹۶ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری در مهاباد واکسینه شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از مایه‌کوبی بر روی ۵۹۶ قلاده سگ صاحبدار در سطح این شهرستان علیه بیماری هاری خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون تمامی سگ‌های مشمول این طرح به صورت رایگان و با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته است.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: پیشگیری از بیماری هاری تا قبل از ظاهر شدن علایم بیماری به وسیله واکسن و سرم قابل انجام است، ولی در صورت بروز علایم این بیماری در حیوان و انسان مرگ آن‌ها حتمی است و درمانی برای آن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


آغاز با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلاده سگ در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود، اما با توجه به محدودیت‌ها و شرایط سخت تزریق واکسن به این حیوان، این امر در عمل به طور کامل محقق نمی‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد تنها روش پیشگیری از این بیماری را واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: شهروندانی که در شهر‌ها دارای سگ‌های زینتی هستند نیز هر ۶ ماه یک بار باید برای معاینات لازم به مطب‌های بخش خصوصی دامپزشکی مراجعه کرده و اقدام به تزریق به موقع این واکسن کنند.

او یادآور شد: سگ‌های واکسینه شده به مدت یک سال از انواع بیماری‌های هاری و مشترک بین انسان و حیوان ایمن هستند.

هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی، سگ‌های گله و بلاصاحب است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.