غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وضعیت جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع کرونا در کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جشنواره بین المللی اظهار کرد: در حال حاضر جشنواره‌های بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شوند.

او افزود: جشنواره‌های بین المللی به عنوان یک رویداد فرهنگی، علمی و اجتماعی در دوره‌های قبل با حضور مخاطبان برگزار می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط حاصل از بیماری کووید ۱۹ مانند کشورهای دیگر لازم است جشنواره‌ها و رویداد‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنیم.

غفاری تصریح کرد: جشنواره‌های کشور ایران در حوزه آموزش دانشجویی و بین المللی مانند جشنواره فارابی که این روز‌ها در دوره برگزاری اختتامیه آن هستیم به صورت حضوری نخواهد بود و به شیوه مجازی برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم اضافه کرد: جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات و مطالعات حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی است که وجه بین المللی دارد؛ بنابراین تمام کسانی که در این دو حوزه تحقیقات و مطالعات قابل توجه‌ای دارند فعالیت‌های خود را می‌توانند برای جشنواره ارسال کنند.

ارسال ۶ هزار اثر علمی به جشنواره‌ فارابی

او گفت: برای این دوره جشنواره‌ فارابی بیش از ۶ هزار اثر علمی از طریق محققان و پژوهشگران ارسال شده است. ۹۵ درصد این آثار مربوط به پژوهشگران و محققان داخلی بوده و ۵ درصد آن مربوط به پژوهشگران علوم انسانی و ایران شناسی خارج از کشور است که فعالیت‌های پژوهشی داشته و کار‌های خود را برای جشنواره ارسال کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم گفت: بعد از جمع بندی‌های لازم و کسب امتیاز‌ها این آثار علمی به عنوان آثار برگزیده اولیه انتخاب می‌شوند و مجدد در شورای علمی که ترکیبی از مدیران گروه و اعضای دیگر است نهایی خواهند شد و در پایان به انتخاب ۱۹ فرد برگزیده اقدام خواهیم کرد.

غفاری در پایان گفت: بیش از  حدود یک دهه از برگزاری جشنواره فارابی می گذرد و علی رغم تمام مشکلات و سختی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا توانسته ایم فعالیت های خود را نهایی کنیم  و اختتامیه این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم. پژوهشکده مطالعات فرهنگی- اجتماعی در این زمینه تلاش های بسیار زیادی کرده است و دبیرخانه آماده برگزاری اختتامیه این جشنواره خواهد بود. در ضمن فلسفه برگزاری این جشنواره در درجه اول تقدیر از عالمان در حوزه علوم انسانی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار