حماس: اقدام امارات، گامی بزدلانه و خنجری در پشت ملت ماست

جنبش حماس با انتقاد شدید از توافق صلح امارات با رژیم صهیونیستی، آن را خنجری در پشت ملت فلسطین خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، در پی توافق صلح امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتقاد شدید از این مسأله، اقدام امارات را گامی بزدلانه و خنجری در پشت ملت فلسطین خواند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه امارات از عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی به آن دست زده، گامی بزدلانه است که تجاوزی آشکار به حقوق دینی- ملی و تاریخی ما در فلسطین را شکل می‌دهد و خنجری در پشت ملت فلسطین و نیرو‌های مقاومت به شمار می‌رود. این اقدام، تلاشی کور برای تأثیر گذاری روی مسیر مقاومت و مبارزه برای شکست اشغالگری و کسب حقوق ثابت ملی به شمار می‌رود.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: این اقدام، اوج روابط مشکوک میان حاکمان امارات متحده عربی و سران جنبش صهیونیستی در آمریکا و رژیم صهیونیستی است که نشانه‌های آن در بیش از یکجا آشکار شده است و از جمله آن، می‌توان به مشارکت آن‌ها و اعلام تبریک شان در اعلام طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معامله قرن اشاره کرد.

حماس همچنین اعلام کرد: این توافقنامه، به نوعی، خروج از توافق عربی- اسلامی و ضربه‌ای به امنیت ملی و عربی و چالشی برای اراده امت عربی- اسلامی و نیروهایش در فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی به شمار می‌رود.

حماس در ادامه افزود: این گام، پایان مسیر سقوط ملی- اخلاقی حاکمات امارات است که جز ناامیدی و خاری، چیزی برداشت نکردند؛ چرا که این دشمن صهیونیست بی رحم، یاور آن‌ها در مسأله‌ای نخواهد بود و بزودی خواهند فهمید که پرش از آغوش امت عربی و اسلامی و ملت‌های آن و پناه بردن به آغوش صهیونیست ها، یک خودکشی سیاسی و ملی است.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از وجود روابط پنهان ابوظبی و حتی آل سعود و آل خلیفه (همگی در یک کلمه آل اباسوفیان) با تل آویو وجود داشته، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود. امروزه که ترامپ دیوانه در موضوعات مختلف داخلی کشور خود و همچنین در سطح بین الملل کم آورده از مهره های وابسته و ترسو بی ارزش ( گاوهای شیرده خود) در منطقه خاور میانه می خواهد استفاده صد چندان در حال دادن به صهیونیزم غاصب داشته باشد تا شاید این حرکت ( و در آینده نچندان دور اعلام رسمی ارتباط آل سعود و آل خلیفه با آل صهیون) را به عنوان آخرین برگ برنده شدن در انتخابات دور دوم خود استفاده بکند. ناگفته نماند که شیردهی ایشان در اعلام رسمی ارتباط با غاصبان قدس شریف به حدی برای صهیونیسم غاصب اهمیت دارد که کاندیدای دموکراتهای آمریکال کثیف نیز این اقدام را شجاعانه خوانده است. خداوند انشاء الله همه ایشان را رسوا , خارو ذلیل و نابود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ اسلام پر از خنجرهای از پشت فرو رفته است اسراییل میخواهد احتمالا جنگ را از مرز کشورش دور کند و درصورت حمله ایران به اسراییل از طریق امارات به کشور ما نزدیکتر باشه خاک بر سر امارات
آخرین اخبار