۱۴ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان همدان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۱۴ هزار نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شدند.

۱۴ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در این استان ۱۴ هزار نفر به علت شیوع ویروس کرونا بیکارشدند که بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

او افزود: این تعداد از افراد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان  ادامه داد: اسفند پارسال ۲ هزار و ۸۴۵ نفر، فروردین امسال ۶ هزار و ۸۸۱ نفر و اردیبهشت هم ۵ هزار و  ۱۸۳ نفر در استان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

توصیفیان با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان کد ملی و شماره شبای حساب خود را اشتباهی ثبت کرده بودند، بیان کرد: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر اطلاعات ناقص ثبت کرده بودند که پس از اصلاح به تهران ارسال کرده‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با تأکید بر اینکه هر کسی که بیکار می‌شود و یا در سامانه ثبت نام کند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهد بود، یادآور شد: از ابتدای خرداد سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع روابط کار راه اندازی شده و مشمولان بیمه بیکاری باید از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

توصیفیان با بیان اینکه استان همدان در مقایسه با استان‌های همجوار کمترین بیمه بیکاری را دارد، ادامه داد: هر ساله در استان همدان حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اما امسال این رقم به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.