معاون سیمای رسانه ملی مطرح کرد؛

مواجهه رسانه با بمباران ماهواره ای در دوران شیوع کرونا/ راه اندازی حسینیه تلویزیونی در محرم و صفر

میرباقری گفت: ما با یک بمباران ماهواره‌ای در دوران کرونا مواجه‌شدیم و کارنابلدی در فضای مجازی کار ما را سخت تر کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی میرباقری معاون سیما در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که عصر امروز در دبیرستان البرز برگزار شد با تشکر از برگزار کنندگان این برنامه و معلمان عزیز و زحمت‌کش کشور اظهار کرد: اتفاقات غافل‌گیر کننده در جهان رخ داده و همه مارا غافل‌گیر کرد، اما جمهوری اسلامی ایران خیلی سریع خود را حفظ کرد و مسیری که باید را طی کرد.

پوشش اخبار کرونا در ۵۷ بخش خبری سیما

او افزود: ما در ۵۷ بخش خبری سیما، با ورود کرونا خیلی فوری اخبار این ویروس را پوشش دادیم.

میرباقری ادامه داد:در دهم اسفندماه اولین کلاس‌های تلویزیونی شکل گرفت و مدرسه تلویزیونی مطرح شد.

او گفت: ما تا امروز ۴ یا ۵ قله در فعالیت‌های خودمان داریم که یکی بحث سلامت مردم و آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی است.

میرباقری ادامه داد: یکی از کار‌های مهم صورت گرفته، کار آموزش است، پانزده میلیون دانش آموز مورد توجه قرار گرفته اند و مدرسه تلویزیونی شکل گرفت.

معاون سیما با اشاره به اینکه صرفا با آموزش نمی‌شد مسئله کرونا را برای مردمی که در خانه مانده اند، ساماندهی کرد، افزود: مردم نیاز به تفریح و سرگرمی داشتند که بر همین اساس ما کنداکتور خود را از سوم اسفندماه براساس کرونا برنامه ریزی  کردیم و با توجه به صحبت‌های پزشکان در مورد اثر گرما بر ساماندهی وضعیت کرونا، برنامه‌های خود را تا اواخر عید و با احتیاط تا اوایل تابستان پیش بردیم و خیلی تولیدات تلویزیونی را پیش قول کردیم.

او ادامه داد: برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی کردیم که مردم یک آرامش خاطری داشته باشند به طور مثال برنامه دورهمی و عصر جدید را به جای دوبار در هفته به پنج قسمت در هفته افزایش دادیم.

میرباقری افزود: در کنار این مسائل، ماه رجب و شعبان و محرم را هم داشتیم.

طراحی حسینیه تلویزیونی در ماه محرم و صفر

وی با بیان اینکه ما با الهام از مدرسه تلویزیونی به این نتیجه رسیدیم که حسینیه تلویزیونی را هم می توانیم راه اندازی کنیم، افزود: ما در ماه محرم و صفر برای مردم ایران یک حسینیه ای در رسانه ملی طراحی کرده ایم تا برنامه هایی که مردم نمی توانند در مراسم‌ عمومی حضور پیدا کنند، پوشش دهیم.

او ادامه داد: از ساعت چهار بعد از ظهر تا یک نیمه شب، شبکه های مختلف صداوسیما به ترتیب هرکدام یک ساعت بسته های کامل حسینیه سید الشهدا را خواهند داشت.

او گفت: یک قله دیگر ما علاوه بر کارهای مقابله ای در برابر کرونا، استفاده و استمداد از ظرفیت دعا بود.

معاون رسانه ملی با اشاره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در دوران کرونا ادامه داد: ماهم در این زمینه و در کنار مردم وارد عمل شدیم و برنامه های مواسات و همدلی را در برنامه خود قرار دادیمّ .

او گفت: در کنار مقابله با کرونا، بحث مسائل اقتصادی مردم و مشاغلی که لطمه خورده را باید به طور کامل مدیریت کرد.

میرباقری ادامه داد: رسانه ملی چهار راهبرد اساسی دارد که تمام ظرفیت خود را برای پیشبرد این راهبردها قرار داده است.

او ادامه داد: ما با یک بمباران ماهواره‌ای مواجه‌شدیم، فضای مجازی به دلیل اینکه حساب و کتاب روشنی ندارد و برخی به عمق مسئله کرونا پی نبرده بودند موضوع را دست‌ کم گرفتند و در ابعاد مختلف اذهان عمومی مورد تشویش قرار گرفت. در کارنابلدی شبکه‌های اجتماعی، سختی کار رسانه افزون شد اما ما تقریبا در نیمه‌های هفته اول مرجعیت اطلاع‌رسانی کشور را برعهده گرفتیم.

میرباقری با اشاره به اینکه مردم ایران نسبت به دو امر در خصوص فرزندانشان، حساسیت بیشتری دارند و حاضر هستند از نون خود بزنند اما نیاز فرزندانشان را به طور صد در صدی تأمین کنند، گفت: سلامت و آموزش مهم‌ترین دغدغه خانواده‌هاست. آن‌ها وظیفه خود می‌دانند که دانش‌آموز خود را تا مقطع دکتری همراهی و حمایت کنند که این موضوع فقیر و متوسط و غنی ندارد. اگر فرزندی در خانواده از خودش استعدادی نشان دهد، تا جایی که توان داشته باشند از او حمایت می کنند.

او با اشاره به این‌که هم سلامت و هم آموزش در دوران شیوع کرونا به خطر افتاد، گفت: در کنار این قضیه نظام آموزشی و پانزده میلیون دانش آموز پر انرژی وارد خانه شدند و دیگر خبری از آن ۸ ساعت آموزش همیشگی نبود و  خانواده‌ها با فرزندان پر جنب ‌ و جوشی مواجه شدند سازمان صداوسیما در این شرایط با تمام انگیزه و خودجوش با آموزش و پرورش در جهت گذر از این بحران وارد ماجرا شد و در کوتاه ترین زمان ممکن مدرسه تلویزیونی راه‌اندازی شد.

میرباقری با اشاره به صحبت های وزیر آموزش و‌پرورش مبنی بر پیشبرد یک سوم دروس در ایام کرونا گفت: دو سوم باقی مانده دیگر نیز با شروع ایام مدارس از پانزدهم شهریورماه شروع می شود که کار تحصیل را در کنار یکدیگر تکمیل خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه صدا وسیما همچنان در اختیار و کمک آموزش و پرورش است، گفت: هر امکاناتی که نیاز باشد را برای این ارگان فراهم می‌کنیم.

او با بیان اینکه هرجامعه ای اگر امکانات خود را به سمت نوباوگان و دانش آموزان سوق دهد، هزینه ای نکرده بلکه سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: میزان سود دهی هیچ سرمایه گذاری  به اندازه سرمایه گذاری روی حوزه انسانی نیست.

میرباقری ادامه داد: با توجه به این مسائل، یعنی دلایل عرفی و اخلاقی و شرعی باید به صحنه می آمدیم که آمدیم و در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتیم.

او گفت: تعطیل نشدن و استمرار آموزش یکی از خلاقیت های و ابتکارهای آموزش و پروش بود که توانست با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ملی به خوبی از آن ها استفاده کند.

میر باقری گفت: ما مسیری را طی کردیم که پرچم دار آن دوستان آموزش و پرورش هستند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار