ایندیپندنت: ارتش انگلیس از عربستان در بمباران یمن حمایت می‌کند

افشای اطلاعاتی از سوی نیروهای مسلح انگلیس نشان می‌دهد که لندن در حال کمک نظامی به کشورهایی است که به طور جدی حقوق بشر را نقض می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری ایندیپندنت به تازگی درباره ارائه دوره آموزشی به کشورهای ناقض حقوق بشر از سوی ارتش انگلیس افشاگری کرده است.

در متن این پایگاه خبری آمده است ارتش انگلیس در حال ارائه دوره‌های آموزشی به بیش از ده کشوری است که به طور جدی ناقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

۱۷ کشوری که انگلیس آموزش نظامی به آن‌ها ارائه می‌دهد، از نگاه لندن ناقضان جدی حقوق بشر محسوب می‌شوند. براساس اطلاعات منتشر شده، نیروهای مسلح انگلیس بین سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ (۱۳۹۶- ۱۳۹۸) به کشورهای مذکور آموزش نظامی ارائه داده‌اند.

نام کشورهایی همچون بحرین، رژیم صهیونیستی و عربستان در این لیست دیده می‌شود.

ناظر حقوق بشر این را هم گفته که انگلیس به سربازان بحرینی که در سرکوب اعتراضات سال ۲۰۱۸ در این کشور نقش داشته‌اند، دوره‌های کار با اسلحه ارائه داده است.

انگلیس همچنین به نیرو‌های عربستان سعودی دوره‌هایی پیرامون «جت‌های جنگنده و استفاده تاکتیکی از سلاح» ارائه داده است، نکته مهم در این خصوص این است که دوره‌های مذکور زمانی ارائه شده که این کشور مشغول بمباران هوایی مردم مظلوم یمن بوده، اقدامی که از سوی سازمان ملل و آژانس‌های امدادی فاجعه بشری خوانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار