عزاداری هیئت های مذهبی مشهد در یک مکان ثابت/حرکت ممنوع!

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در مشهد اجازه حرکت در خیابان‌ها را ندارند و فقط در یک مکان ثابت می‌توانند عزاداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این ایام به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا فقط چند هیئت عزاداری مشخص با خودرو و با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توانند در خیابان‌های اطرف حرم مطهر رضوی تردد کنند.

او افزود: همچنین هیچ هیات عزاداری به صورت گروهی اجازه ورود به حرم مطهر رضوی را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نخواهد داشت.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: براساس دستورالعمل های  بهداشتی برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در مکان‌های مسقف ممنوع است و فقط در مکان‌های رو باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

حسنی بیان کرد: همچنین برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است.
 

بیشتربخوانید


او تصریح کرد: استفاده از ماسک به صورت مستمر در زمان برگزاری مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری مورد تاکید است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: طی ایام محرم ۲۰۳ گروه بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نظارت می‌کنند که ۱۲۰ گروه از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.