پخش آیین بازگشایی مدارس فارس از طریق شبکه شاد

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، آیین بازگشایی مدارس از طریق شبکه شاد ویژه دانش آموزان شهرستان‌های استان از جمله شهرستان‌های قرمز و زرد کرونایی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسمپور از پخش آیین بازگشایی مدارس فارس با بیان اینکه آیین بازگشایی مدارس فارس از طریق شبکه شاد پخش می‌شود، گفت: هم‌اکنون ٥ شهرستان استان در وضعیت سفید، ٢٢ شهرستان در وضعیت زرد و ٩ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

او ادامه داد: شهرستان‌های قرمز استان شامل شهرستان شیراز، لامرد، مرودشت، استهبان، سروستان، پاسارگاد، خرامه و جهرم وشهرستان‌های سفید شامل شهرستان‌های بختگان، مهر، رستم، بیضا و سرچهان و بقیه شهرستان‌های استان هم وضعیت زرد اعلام شده است.

قاسمپور گفت: براساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ١٩، مدارس در شهرستان‌های سفید همانند سال‌های قبل بازگشایی می‌شود، اما در شهرستان‌های زرد ترکیبی از حضوری و مجازی و در شیراز و هشت شهرستان دیگر بازگشایی مدارس به شکل مجازی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با بیان این که حضور معلمان و مسئولان مدارس در همه وضعیت‌های کرونایی، در مدارس الزامی است افزود: برای ارائه دروس عملی دبیرستان و هنرستان، شیوه نامه ابلاغ شده است.

قاسم پور گفت: تمهیدات لازم برای حضور در مدارس شهرستان‌های سفید پیش‌بینی شده است و در بعضی از شهرستان‌های زرد نیز احتمالا مدارس در دو نوبت برپا می‌شوند.

جانشین استاندار افزود: اعلام این وضعیت‌ها فعلا ماهانه هست و تا یک ماه آینده اگر تغییری ایجاد شوداعلام می شود.

وی همچنین گفت: زیرساخت‌های استفاده از اینترنت برای بیش از ۹۶درصد مدارس فارس مهیا شده و مدارس از اینترنت رایگان بهره مندهستند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.