هزاران کودک صهیونیست به دلیل فقر شدید در آستانه ترک تحصیل قرار دارند

نتایج بررسی یک نهاد صهیونیستی نشان داد که هزاران کودک ساکن در اراضی اشغالی به دلیل فقر شدید در آستانه ترک تحصیل قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، هزاران کودک صهیونیست به دلیل فقر در معرض خطر جدی ترک تحصیل قرار دارند.

یک نهاد غیر انتفاعی صهیونیست به نام لاتت (Latet)، روز پنج‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که یک سوم از دو میلیون دانش آموز اسرائیلی در گروه‌های مختلف سنی از کودکستان تا دبیرستان، با فقر جدی روبرو هستند. بنا بر این گزارش،  ۵۲ هزار و ۸۳۰ دانش آموز کلاس اولی صهیونیست از فقر شدید رنج می‌برند.

این نهاد صهیونیست پس از بررسی وضعیت هزار و ۲۰۰ خانواده، به این نتیجه رسید که بیش از یک سوم (۳۶ درصد) کودکان خانواده‌های تحت مطالعه، به منظور کمک به والدین خود مجبور به حذف وعده‌های غذایی می‌شوند. یک چهارم خانواده‌ها هم اعلام کردند که کودکان خود را بدون وعده ناهار راهی مدرسه می‌کنند.

۶۹ درصد از خانواده‌های مورد مطالعه نیز اعلام کردند که فرزندان آن‌ها دسترسی به کتاب‌های اولیه آموزشی مدرسه را ندارند. همچنین نتایج این بررسی نشان داد که ۷۵ درصد از خانواده‌های صهیونیست معتقدند که توانایی پرداخت هزینه‌های آموزشی و مدرسه فرزندانشان را ندارند.

یکی از مسئولان این نهاد، شیوع ویروس کرونا را یکی از دلایل تشدید فقر در میان این خانواده‌های صهیونیست اعلام کرد. بنا به گفته وی با تشدید فقر و ترک تحصیل این کودکان فرصت آن‌ها برای کسب مهارت و در نهایت به دست آوردن یک موقعیت شغلی تقریبا صفر می‌شود.

در گزارش Latet آمده است: «در اینجا کودکان با شکم خالی به مدرسه می‌روند و هیچکس سعی در جلوگیری از این مسئله ندارد. این غیر قابل تصور است». نهاد مذکور در حال حاضر در حال تهیه گزارش ویژه فقر در اراضی اشغالی طی ۱۵ سال گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
به جهنم
آخرین اخبار