وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایش سلامت ‌روان دانشجویان در سال تحصیلی جدید

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخباری همچون بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور و اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «نتایج کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد»، «نظام قدیمی‌ها از کنکور ۱۴۰۰ خط می‌خورند؟!»، «لغو پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور به شیوه فراگیر»، «زمان برگزاری آزمون MSRT اعلام شد»، «شرایط جدید نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور ۹۹»، «جشن دانشجویان ورودی جدید مجازی برگزار می‌شود»از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

جشن دانشجویان ورودی جدید مجازی برگزار می‌شود/ به دانشجوها خوابگاه داده می‌شود؟

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره شیوه برگزاری جشن  دانشجویان جدید به دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها در حال انجام دادن تمهیدات لازم برای نحوه برگزاری جشن جدید به دانشگاه‌ها هستند.به دانشگاه ها اعلام کرده ایم که این آیین نامه را بازنگری کنند و بخش‌هایی از این شیوه نامه را در فضای مجازی تعریف کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: با ایجاد تغییراتی در شیوه نامه تلاش می‌کنیم تا دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند بتوانند با شرکت در آیین نودانشجویان به صورت مجازی با فضای دانشگاه آشنا شوند.

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور مجازی رئیس جمهور

محمود نیلی احمد آبادی در بیست و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف، در خصوص برنامه آموزشی ترم جدید دانشگاه تهران اظهار کرد: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با حضور مجازی رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: ما با وجود تجربه‌ای که در ترم گذشته کسب کردیم، امیدوار هستیم در سال تحصیلی جدید بهتر عمل کنیم.

نتایج کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: نتایج کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هم اکنون در سایت سازمان سنجش اعلام و قابل مشاهده است. ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

تقویم آموزشی ترم مهر ۹۹ در دانشگاه‌های تهران

با شیوع ویروس کرونا، آموزش دانشگاه‌ها در ترم بهمن به صورت مجازی ادامه پیدا کرد. اما با وجود پایان یافتن ترم و گذشت ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، شدت رشد این ویروس کاهش پیدا نکرد. این شرایط باعث شد که وزارت علوم، شیوه آموزشی دانشگاه‌ها در ترم پیش رو را مجازی اعلام کند. مجازی بودن ترم تحصیلی و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی باعث شد که زمان شروع سال تحصیلی ۱۵ شهریور ماه اعلام شود.

در ادامه تقویم آموزشی شروع ترم مهر، زمان حذف و اضافه، زمان شروع و پایان کلاس ها، زمان برگزاری امتحانات پایان ترم و زمان اعلام نتایج امتحانات پایان ترم را برای ۱۴ دانشگاه تهران تشریح می‌کنیم.

آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها بر مبنای مجازی است

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از شنبه، ۱۵ شهریور شروع می‌شود. با توجه به شرایطی که در کشور از نظر شیوع کرونا وجود دارد، مبنای شروع کلاس‌ها در ترم مهرماه، مجازی است.

او ادامه داد: حتی امور مربوط به ثبت نام و انتخاب واحد ترم پیش رو هم مجازی خواهد بود البته سال‌های قبل نیز شرایط تقریبا به همین صورت بوده ولی با این وجود شروع کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

زمان و مکان برگزاری آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۹۹ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص نقاشی، (ارتباط تصویری و آموزش ارتباط تصویری)، کاردانی هنر‌های تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری، ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، آهنگسازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، مجسمه‌سازی و عکاسی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد. 

نظام قدیمی‌ها از کنکور ۱۴۰۰ خط می‌خورند؟!

سازمان سنجش اعلام کرد، کنکور سراسری ۹۹ آخرین سالی است که در آن سوالات نظام قدیم مطرح می‌شود و کنکور ۱۴۰۰ فقط با یک نوع نظام آموزشی، یعنی نظام آموزشی جدید «۶-۳-۳» برگزار می‌شود اما با وجود این اعلام  امسال داوطلبان زیادی درخواست تمدید نظام آموزشی را دارند و در دلایل اعتراض خود آورده اند که با شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و تغییر نظام آموزشی علاوه بر هزینه مالی، زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد.

ارائه طرح ۲ فوریتی در مجلس برای حذف سهمیه ایثارگران در کنکور

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، در خصوص لایحه کاهش سهمیه‌های کنکور با اشاره به جلسه مشترکی که میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش برگزار شد، گفت: مهمترین سهمیه مربوط به ایثارگران است که بالاترین درصد را در کنکور دارد، و اصلاح آن مصوبه مجلس است و امیدواریم که این تغییرات در کنکور‌های آتی اعمال شود.

امکان ترجمه غیرحضوری مدارک تحصیلی فراهم شد

جاماسب نوزری مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: در راستای اهداف دولت الکترونیک و سیستمی شدن تایید مدارک تحصیلی از تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ مدارک تحصیلی دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت ترجمه رسمی برای افرادی که از طریق سامانه جامع امور دانشجویان سجاد به آدرس: portal.saorg.ir اقدام کرده و موفق به دریافت کد صحت شده اند بدون نیاز به مراجعه حضوری و مهر و امضای این اداره کل قابل ترجمه است.

زمان برگزاری آزمون MSRT اعلام شد

زمان برگزاری آزمون زبان MSRT وزارت علوم مشخص شد.  بر اساس آنچه سازمان امور دانشجویان اعلام کرده است، به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت ظرفیت در برگزاری آزمون و همچنین ضرورت شرکت در آزمون‌های جامع دوره دکتری ثبت نام با اولویت از متقاضیان دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌گیرد.این دوره از آزمون با ظرفیت ۵۰ درصد دوره های قبل  برگزار خواهد شد.ثبت نام در آزمون MSRT از ساعت ۱۳ روز ۲۳ شهریور ۹۹ آغاز شده و تا ساعت ۱۶ روز ۲۵ شهریور ادامه دارد. این آزمون صبح جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

سلامت ‌روان تمام دانشجویان در سال تحصیلی جدید پایش می‌شود

منصوره السادات صادقی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سلامت‌روان تمام دانشجویان کشور در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ پایش می‌شود.

لغو پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور به شیوه فراگیر

عبدالرضا اوحدی همدانی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در نامه ای به مرتضی محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور  خواستار  لغو تبلیغات بر روی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگر پیام نور شد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در این نامه نوشته است: با توجه به بند یک جلسه ۱۵ در تاریخ ۴ مرداد ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، در مراکز و واحدهای وابسته به آن دانشگاه لغو شده است.

شرایط جدید نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور ۹۹

ستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی با امضای منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برای اعمال در کنکور سراسری سال ۹۹ ابلاغ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار