یک جنگنده روسی ۲ هواپیمای شناسایی آمریکایی و سوئدی را رهگیری کرد

مرکز دفاع ملی روسیه اعلام کرد که ۲ هواپیمای شناسایی آمریکایی و سوئدی پس از نزدیکی به حریم هوایی روسیه، توسط جنگنده این کشور رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه از رهگیری ۲ هواپیمای نظامی منتسب به آمریکا و سوئد خبر داد.

مرکز دفاع ملی ورسیه در همین باره اعلام کرده که جنگنده سوخو۲۷ این کشور، هواپیمای شناسایی RC۱۳۵ آمریکا و همچنین یک جت شناسایی گلف‌استریم سوئدی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرده است.

در بیانیه مرکز دفاع ملی روسیه در این باره آمده است: «پس از آنکه ۲ هدف هوایی که به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شدند، توسط رادار ردیابی شدند، جنگنده سوخو۲۷ نیروی دریایی برای شناسایی، رهگیری و ممانعت از ورود آن‌ها به حریم هوایی روسیه اقدام به پرواز کرد. جنگنده روسیه هواپیمای شناسایی RC۱۳۵ آمریکا و گلف‌استریم نیروی هوایی سوئد را رهگیری کرد».

در این بیانیه همچنین تاکید شده: «رهگیری هواپیماهای آمریکا و سوئد کاملا بر اساس تبعیت سرسختانه از قوانین هوایی بین‌المللی صورت گرفت».

پیش از این وزیر دفاع روسیه ضمن انتقاد از تحرکات هواپیماهای متعلق به ناتو بر فراز دریای بالتیک تاکید کرد که غرب به دنبال شبیه‌سازی حمله به خاک روسیه است. روسیه اخیرا یک هواپیمای گشت دریایی «اوریون» متعلق به نروژ را رهگیری کرد و پس از دور شدن آن از ناحیه مرزی به آشیانه بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار