هنیه: اتحادیه عرب در راستای منافع رژیم صهیونیستی اقدام کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین از اقدام اتحادیه عرب در خودداری از محکومیت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بر این اساس، هنیه گفت: ما عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. فلسطین در این زمینه یک پیشنویس آماده کرده بود، اما اتحادیه عرب از تصویب آن خودداری کرد. این اقدام اتحادیه عرب در راستای منافع تل آویو بود.

وی افزود: عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست تهاجم آشکار به مسلمانان و حقوق آنهاست. ما درباره خطرات چنین اقدامی که با هدف به زانو در آوردن امت اسلامی رخ می‌دهد هشدار می‌دهیم. مسئله قدس، مسئله تمامی مسلمانان جهان است.

گفتنی است تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای محکومیت توافق رژیم صهیونیستی و امارات تهیه کرده بود؛ اما اتحادیه عرب با آن مخالفت کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس شامل مصر، اردن، مراکش و سودان با پیش‌نویس این تشکیلات مخالفت و با پیش‌نویس دیگری که امارات ارائه کرده بود، موافقت کردند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) ضمن ابراز تأسف از تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نشست (مجازی) اتحادیه عرب گفت: مواضع اتحادیه عرب باید بیانگر و بازتاب دهنده مخالفت امت عربی با عادی سازی روابط باشد.

همچنین داوود شهاب، مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اتحادیه عرب به پیشگام اصلی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این اتحادیه به رژیم اشغالگر وجهه قانونی می‌بخشد آنگونه که در گذشته نیز از طریق حمایت از دخالت‌های آمریکا به تجزیه برخی کشور‌های عربی وجهه قانونی بخشید.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه با اشاره به اینکه امارات اصول ثابت و خطوط قرمز را نادیده گرفت، گفت در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب موفق شدیم جلوی انتشار بیانیه‌ای در حمایت از اقدام امارات به امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار