تخلیه نخستین محموله ریلی مواد اولیه فولاد سبزوار در ایستگاه جدید اسفراین

نخستین محموله مواد اولیه مجتمع پارس فولاد سبزوار شامل گندله آهن در قالب ۲۰ واگن به وزن یک هزار و ۴۰۰ تن وارد ایستگاه تازه تأسیس اسفراین شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: پس از جابجایی ایستگاه اسفراین به محل جدید و پیگیری و هماهنگی با شرکت‌های مالک واگن و تلاش‌های صورت گرفته، نخستین محموله گندله آهن شامل ۲۰ واگن لبه کوتاه با وزن یک هزار و ۴۰۰ تن، با هدف تأمین مواد اولیه مجتمع پارس فولاد سبزوار در این ایستگاه تخلیه شد.

بیشتر بخوانید


او افزود: با توجه به امکان تأمین سالیانه حدود ۱.۲ میلیون تن مواد اولیه مورد نیاز مجتمع پارس فولاد سبزوار از طریق شبکه ریلی و برنامه‌ریزی این مجتمع برای حمل سالیانه حدود ۶۰۰ هزارتن انواع محصولات از جمله آهن اسفنجی در آینده‌ای نزدیک، حمل این بار‌ها می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در افزایش تناژ حمل راه‌آهن خراسان داشته باشد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان ادامه داد: با توجه به مزایای ویژه حمل‌ونقل ریلی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای از قبیل ضریب ایمنی بالاتر و میزان آلودگی کمتر، حمل بار باعث کاهش تردد تقریبا ۸۰ هزار دستگاه کامیون از جاده‌ها خواهد شد که به تبع آن کاهش ترافیک و تصادفات حمل‌‎ونقل جاده‌ای، آلودگی محیط زیست را در پی خواهد داشت.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.