رمانی که کرونا را پای میز محاکمه می‌کشاند

رمان «دفاعیات کرونا در دادگاه بین الملل» نخستین رمان پرویز بیگی حبیب آبادی در انتشارات ایجاز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «دفاعیات کرونا در دادگاه بین الملل» عنوان نخستین رمان پرویز بیگی حبیب آبادی است که در نشر ایجاز منتشر شد. از ویژگی‌های این رمان می‌توان به تازگی موضوع آن اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


نویسنده در این کتاب به موقعیت کرونا می‌پردازد؛ این ویروس در دادگاهی دفاعیات خود را در برابر بشریت بیان می‌کند. در این رمان، این تنها ویروسی است که باقی مانده و پس از مدتی به طریقی از بین می‌رود؛ اما در نهایت ویروس کرونا باز به طریق دیگری در دنیا پدیدار می‌شود.

به دلیل اینکه دادگاه کرونا علنی است دفاعیات این ویروس شرایط سختی را به وجود می‌آورد. فرمانده مرکز کنترل عملیات به مشاوران خود در اتاق فکر دستور می‌دهد به منظور جلوگیری از هرچه وخیم‌تر شدن اوضاع چاره‌ای بیندیشند. برای دومین بار جلسه‌های اتاق فکر رسمیت پیدا می‌کند. مشاوران امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی پس از ساعت‌ها بحث به این نتیجه می‌رسند که ضروری است یکی از مامورانی که توانایی‌ و تجربه‌ زیادی در گفتگو با متهمان دارد، با کرونا مذاکره کند و از او بخواهد متنی که در اتاق فکر تهیه شده است را به عنوان آخرین دفاعیات خود بخواند.

پرویز بیگی حبیب آبادی پیش از انتشار رمان «دفاعیات کرونا در دادگاه بین الملل» آثاری چون «غریبانه»، «گل، غزل، گلوله»، «آینه در غبار، تاملی در تذکره‌های شعر فارسی»، «آن همیشه سبز، مثنوی دفاع مقدس»، «تیغ، قلم، تغزل»، «زخم، غزل، زاویه»، «گزیده ادبیات معاصر»، «حماسه‌های همیشه»، «تاملی در تذکره نصر آبادی»، «تاملی در تذکره روز روشن»، «تاملی در تذکره تحفه سامی»، «تاملی در تذکره حدیقه الشعرا»، «تاملی در تذکره مجالس النفایس»، «فرهنگ توصیفات سید روح‌الله خمینی در شعر شاعران معاصر»، «فصل سوم»، «سرگذشت یادها» زندگی نامه و «ارغوانی‌ها» را منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.