۱۰ باور اشتباه درباره گوشی تلفن همراه که باید بدانید

در گزارش زیر به باور‌های غلطی می‌پردازیم که در مورد تلفن‌های همراه وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آنقدر برای گوشی‌های هوشمندمان «افسانه» ساخته اند که بی‌راه نیست اگر بگوییم تقریباً به موجوداتی افسانه‌ای تبدیل شده اند. آیا واقعاً برای مراقبت از چشم هایمان بهتر است که نور گوشی را کم کنیم؟ آیا گوشی‌های هوشمند باعث بیماری می‌شوند؟ این‌ها فقط تعدادی از سؤالاتی هستند که همیشه در مورد تلفن‌های همراه و استفاده از آن‌ها وجود داشته اند.

در ادامه به باور‌های غلطی می‌پردازیم که در مورد تلفن‌های همراه وجود دارد.

۱- برای چشم هایمان بهتر است که نور گوشی را کم کنیم

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که فکر می‌کنند اگر نور گوشی را حتی در طول روز روی حالت «شب» بگذارند، با این کار فشار کمتری به چشم‌های خود وارد می‌کنند. با این حال، بینایی سنج‌ها این موضوع را قبول ندارند و ادعا می‌کنند وقتی نور گوشی را کم می‌کنید، به چشم‌های خود فشار می‌آورید. چون مجبور می‌شوید بیشتر تمرکز کنید و به این ترتیب، کار چشم‌ها دو برابر می‌شود، مسأله‌ای که می‌تواند منجر به سردرد هم شود. بهتر آن است که نور صفحه‌ی گوشی به اندازه‌ی نور محیط باشد، به این ترتیب هر دو نور با یکدیگر ترکیب می‌شوند و این حالت برای چشم‌ها طبیعی است.

۲- گذاشتن گوشی در شارژ در طول شب به باتری آن صدمه می‌زند

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

به گوشی‌های هوشمند بی دلیل «هوشمند» نمی‌گویند و یکی از کاربرد‌های آن‌ها این است که می‌توانند پر شدن باتری خود را تشخیص دهند. وقتی باتری پر می‌شود، تلفن هوشمند می‌تواند بدون کمک شما جریان ورودی خود را قطع کند، مثل موقعی که باتری تمام و گوشی خاموش می‌شود. اگر طول عمر باتری گوشی تان برایتان مهم است، فقط اجازه ندهید بیشتر اوقات کاملاً خالی شود و در واقع زمانی که هنوز شارژ دارد آن را به برق وصل کنید.

۳- باید برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید تا شارژ باتری مصرف نشود

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

این جمله خیلی منطقی به نظر می‌رسد و ممکن است فکر کنید هر چه برنامه‌های بیشتری در پس زمینه‌ی تلفن همراه فعال باشد، کار تلفن هم بیشتر می‌شود. اما آنطور که شرکت اپل گفته بستن برنامه‌ها کمکی به حفظ شارژ گوشی نمی‌کند و حتی وضع را بدتر هم می‌کند. همه‌ی برنامه‌ها به طور خودکار بسته می‌شوند و اگر در کار تلفن همراه مداخله کنید و برنامه‌ها را به طور دستی ببندید، در واقع باعث می‌شوید تلفن همراه تان شارژ بیشتری از دست دهد.


بیشتر بخوانید


۴- هر چه مگاپیکسل‌های دوربین گوشی تان بیشتر باشد، کیفیت عکس‌های آن هم بیشتر می‌شود

هنگام خرید تلفن همراه، تعداد مگاپیکسل‌ها ویژگی مهمی به نظر می‌رسد و فکر می‌کنیم بر اساس آن می‌توانیم به کیفیت دوربین آن پی ببریم. اما این ویژگی در واقع فقط برای عکاس‌های حرفه‌ای و دوربین‌های آن‌ها اهمیت دارد. برای یک کاربر تلفن همراه، نه تعداد مگاپیکسل ها، بلکه انداره‌ی آن‌ها است که کیفیت عکس را به ایده آل نزدیک می‌کند. بهترین مگاپیکسل‌ها بزرگ‌ترین آن‌ها هستند که به این ترتیب تعداد کمتری از آن‌ها در یک عکس کنار هم قرار می‌گیرند.

۵- اگر گوشی تان خیس شد یا با سشوار خشکش کنید یا بگذاریدش داخل برنج

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

گذاشتن گوشی خیس در برنج منطقی به نظر می‌رسد، چون برنج به خاصیتش در جذب رطوبت شهرت دارد. اما اتفاقی که در واقعیت می‌افتد این است که ذرات ریز برنج در قسمت‌های مختلف گوشی گیر می‌کنند و آسیب بیشتری به آن می‌زنند. استفاده از سشوار هم فکر خوبی نیست، چون شاید تلفن تان را کمی خشک کند، اما آن را بیش از حد داغ می‌کند، که همین مسأله تلفن همراه شما را به مرگ اجتناب ناپذیرش نزدیک‌تر می‌کند. مردم از این روش‌ها استفاده می‌کنند، چون می‌خواهند به هر قیمتی تلفن همراه شان را نجات دهند. بهترین کار این است که آن را گوشه‌ای بگذارید و اجازه دهید خودش خشک شود.

۶- گوشی را نباید کنار کارت‌های بانکی گذاشت

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

حتماً شنیده اید که تلفن‌های همراه و کارت‌های مغناطیسی مثل کارت‌های بانکی همنشین‌های خوبی برای هم نیستند، چون تلفن همراه می‌تواند به نوار مغناطیسی آن‌ها صدمه بزند. این مسأله در مورد آهنربای یخچال یا دکمه‌ی آهنربایی کیف پول صدق می‌کند، نه تلفن‌های همراه. میدان مغناطیسی تلفن همراه ضعیف‌تر از آن است که بتواند تغییری در کارت ایجاد کند. بعضی‌ها کارت‌های بانکی و تلفن همراه شان را هیچ وقت یک جا نمی‌گذارند تا اگر یک وقت از آن‌ها دزدی شد، دست کم یکی از آن‌ها برایشان بماند، که این منطقی‌تر از افسانه‌ای است که در مورد تأثیر گوشی بر کارت‌های بانکی ساخته اند.

۷- تشعشعات الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه باعث سرطان، زایمان زودرس و دیگر خطرات جسمی می‌شود

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۹۹۰ در این خصوص اظهار نگرانی کرده است و تا به امروز ۲۵ هزار مقاله دراینباره منتشر شده است. به گفته‌ی سازمان جهانی بهداشت، تاکنون هیچ مدرکی یافت نشده که نشان دهد میدان‌های مغناطیسی سطح پایین می‌توانند به سلامت انسان به هر شکل ممکنی صدمه بزنند. در عین حال، این سازمان می‌گوید ایستادن در نزدیکی آنتن یا راداری که از آن امواج تولید می‌شود، ممکن است ریسک بروز مشکلات جسمی را افزایش دهد.

۸- دستمال‌های ضدعفونی کننده می‌توانند به صفحه‌ی گوشی‌های هوشمند صدمه بزنند

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

حتماً شنیده اید که می‌گویند تلفن همراه ۱۰ برابر آلوده‌تر از کاسه‌ی توالت است و جمعیت زیادی از باکتری‌ها روی آن زندگی می‌کند. ضدعفونی کردن صفحه‌ی تلفن همراه ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی و پوستی را کاهش می‌دهد. اما آیا دستمال‌های ضدعفونی کننده به تلفن همراه ما صدمه می‌زنند؟ شرکت اپل می‌گوید اینگونه نیست.

۹- می‌توانید با تلفن همراه تان تخم مرغ بپزید

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

قدمت این باور به اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد. در آن زمان بعضی افراد دست به آزمایش‌های دروغینی زدند و ادعا کردند با امواجی که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود توانستند تخم مرغ بپزند. اما حقیقت آن است که شما نمی‌توانید با تلفن همراه تان تخم مرغ بپزید یا پاپکورن درست کنید، چون از آن‌ها انرژی لازم برای پختن تولید نمی‌شود. حتی اگر همه‌ی امواج تلفن همراه مثل مایکروفر تبدیل به ریزموج می‌شدند، تخم مرغ قبل از تمام شدن باتری گوشی حتی به اندازه‌ی دمای بدن انسان هم گرم نمی‌شد.

۱۰- شبکه‌های وای فای رایگان امن هستند

باور‌های غلط درباره تلفن همراه که باید فراموش شان کنید

استفاده از وای فای رایگان هر کسی را وسوسه می‌کند و در بسیاری از مکان‌های عمومی این امکان برای مردم فراهم شده. اما وای فای رایگان شبکه‌ی امنی برای انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز‌های عبور خود نیست. وقتی به وای فای رایگان متصل می‌شوید، هر کسی می‌تواند به راحتی ببیند در حال انجام چه کاری هستید و چه اطلاعاتی را وارد می‌کنید. بهتر است از وای فای رایگان فقط برای گشت زدن در سایت‌های سرگرمی یا جستجوی اطلاعات معمولی استفاده کنید.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Saa
۱۹:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خیلی مفید و عالی فقط کاشکی یه راه کار می گزاشتید بفهم از موبایلم داره جاسوسی میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
بوال
۱۰:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خیییییییلی ممممممنون مطالب جالب و بدرد بخوری بود
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۰۱:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با تشکر از شما اما چند تاش غیر منطقی بود ، کارت خودم سوخت وقتی تلفنم کنارش زنگ خورد،دوم اینکه همین تازگی بود که یه معلم ایرانی به خاطر ضد عفونی کردن گوشی با دستمال الکلی ، گوشی منفجر شد و منجر به فوتش شد، سوم اینکه بدون وای فای رایگان هم شما باید همیشه حواست به اطرافت باشه کسی گوشی تو نگاه نکنه و تو این اوضاع که انقدر دزدی گوشی زیاد شده دیگه کمتر کسی جرات میکنه بیرون از خونه حتی یه تلفن ساده بزنه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۳:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام ممنون مطالب مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
دلارام
۱۸:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
مطلب جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۶:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خیلی خوب ممنونم . شاید کسانی که قبل از به دردسر افتادن کمک خیلی بزرگی کنه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سعید اهتمام بر
۱۶:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پول نداریم..؟....
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
من از این نظرات هیچی یاد نگرفتم و فایده ای برای من ندارند
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۳:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
الان ما چیکار کنیم
حرفه کیو باور کنیم دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
V95
۱۲:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
عالی بود واقعا مطالب مفیدی بودن.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
آفرین بچه های خوب
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۶:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
برای اولین بار مفید بود.لطفا خبر سیاسی نذارین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ممنون مطالب خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
آریو
۰۰:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
آفرین برتوای بزرگ مرد...good like
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سپاس از مطالب مفید وکاربردیتون . واقعا بعضی از استرس های ما را کم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر شما بسیار متشکر از اینکه من را آگاه کردین
Iran (Islamic Republic of)
روشن
۲۱:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا از انیمیشن های خارجی استفاده می کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۲۱:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیز اون قسمت نزاشتن کارت کنار موبایل کاملا واقعیه و برای خوم اتفاق افتاد..گوشی کنار کارتم زنگ دیگه کار نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
کسیکه اینترنت داده گوشی اش خاموش است اما با روشن کردن بلوتوث و وای فای در آپارتمان دارد با نرم افزار شیریت فایل هایی را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل می کند ، در واقع دارد از وای فای همسایه بالایی یا پایینی یا روبرویی استفاده می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
behroz
۱۹:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
در مورد گزینه 2 :این مورد که بیان شده درست نیست.اگه گوشی در طول شب به شارژ وصل باشه موقعی که صد درصد شد گوشی دیگه شارژ نمیشه.ولی بعد از مدتی چون از آنتن گوشی استفاده میشه درصدی از باطری کم میشه که چون به شارژ وصله بازم صد درصد میشود.تا صبح به همین منوال پیش میره و در مدت نه چندان دور باطری خراب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خيلي خوب بود ممنون
Spain
امیر
۱۸:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
عالی بود ممنون از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
موردی زایمان دوقلو زود رس که یکی از نوزادان نارس مشکلات زیادی داشت حتی از درمان قطع امید شده بود بهر حال یکی از دلایل این نارس بودن و زودرس بودن تولد را به علت کثرت در معرض بودن امواج وای فای و موبایل گفتند.
بهر حال این امواج نمی توه بدون ضرر هم باشد همه شاهدیم در محیط زندگی ما و حتی روستاها زنبور عسل کلا به علت همین امواج مهاجرت کرده و دیگر نمی شود به آسانی آنها را دید و هم چنین بسیاری از پرندگان نسبت به قبل خیلی تعدادشان کمتر شده هر چند آلودگی هوا هم عامل دیگری برای نبودن و فرار پرندگان در شهرها و نیز زنبور عسل هم هست. اعصاب و روان مردم هم بهر حال تحت تاثیر این امواج تغییر داشته و نمی شود کلا منکر این موضوع شد.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اطلاعات خیلی خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۶:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
علی بودن ممنون ازتون واقعا پطالبتون ب درد بخور بود
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۵:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اطلاعات خوبی بود احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم جعفری
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ممنون از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم جعفری
۱۴:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ممنون از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر راسخ
۱۴:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
در مورد هفتم نوشته اید: به گفته‌ی سازمان جهانی بهداشت، تاکنون هیچ مدرکی یافت نشده که امواج موبایل ضرر داره
خوب معلومه چون اصلا نرفته اند تحقیق درست و حسابی بکنند و دنبال مدرک بگردند! و ظاهرا اصلاً نمیخواهند مضر و خطرناک بودن امواج موبایل اثبات شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
موردی زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس را پزشکان به علت کثرت در معرض بودن امواج وای فای و موبایل گفتند. نمی توه بدون ضرر هم باشد بهر حال همه شاهدیم در محیط زندگی ما و حتی روستاها زنبور عسل کلا به علت همین امواج مهاجرت کرده و دیگر نمی شود به آسانی آنها را دید و هم چنین بسیاری از پرندگان نسبت به قبل خیلی تعدادشان کمتر شده هر چند آلودگی هوا هم عامل دگیری برای نبود پرندگان در شهرها و نیز زنبور عسل هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۳:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام.خیلی اطلاعات که دادید به درد خور بود و من به شخصه همه ی این موارد را باور کرده بودم و حالا به واقعیت پی بردم .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۳:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خیلی عالی و جامع بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی موسوی نژاد
۱۲:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی