طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس ماست مخصوص

در این مطلب قصد داریم روش تهیه سالاد بادمجان کبابی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بادمجان از آن سبزیجاتی است که در هر غذایی استفاده شود، می‌تواند آن را به خوشمزه‌ترین غذا‌ها تبدیل کند. حالا اگر بادمجان را کبابی کنید، طعم لذیذ آن چندین برابر می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال غذایی با طعم متفاوت بادمجان کبابی هستید و مصرف سبزیجات را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد ما به شما سالاد بادمجان کبابی است. این سالاد سرشار از سبزیجات بوده و مواد اولیه آن شامل بادمجان، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، جعفری، ریحان، پیازچه، سیر و آب لیموی تازه است. طعم این سبزیجات رنگارنگ همراه با بادمجان کبابی می‌تواند سفره غذای شما را خوشمزه و لذیذ کند.

سس ماست مخصوص همراه با چیپس پیتا هم این سالاد را بسیار دلپذیر و متفاوت می‌کند. این سالاد به آسانی در خانه تهیه می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل سرو کنید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس ماست مخصوص را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس ماست مخصوص
بادمجان بزرگ سه عدد
آب لیموی تازه شش قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای سبز دو عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز دو عدد
گوجه فرنگی دو عدد
گوجه گیلاسی قرمز ۱۵ عدد
سیر چهار حبه
جعفری تازه نصف فنجان
پیازچه یک‌چهارم فنجان
ریحان تازه دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه چیپس پیتا

نان پیتا چهار عدد
روغن پخت وپز به مقدار لازم
پنیر پارمسان  دو قاشق غذاخوری
دانه کنجد یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه سس ماست
ماست کم چرب ساده دو فنجان
خیار نصف فنجان
فلفل هالاپینو یک عدد
نعناع تازه یک قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری


بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس ماست مخصوص

فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد (۴۵۰ فارنهایت) گرم کنید. یک قالب برداشته و روی آن فویل بکشید. با چنگال روی بادمجان‌ها سوراخ ایجاد کنید، پوست بادمجان‌ها را نکنید. سپس آن‌ها را روی قالب گذاشته و در فر قرار دهید.

پس از ۳۵ تا ۴۰ دقیقه که بادمجان‌ها کاملا له شد، آن‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند. سپس پوست بادمجان‌ها را کنده و گوشت آن‌ها را داخل یک کاسه بریزید. حالا بادمجان کبابی شما آماده است.

در کاسه بادمجان‌ها چهار قاشق غذاخوری آب لیموی تازه بریزید. سپس بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. پس از آن به کمک آبکش، بادمجان‌ها را از آب لیمو جدا کنید و روی بادمجان‌ها را با قاشق فشار دهید تا آب آن‌ها کاملا گرفته شود.

حالا بادمجان‌ها را خیلی ریز خرد کنید. سپس فلفل‌های دلمه‌ای سبز و قرمز، گوجه‌فرنگی‌ها، سیر، جعفری، پیازچه و ریحان را هم به صورت ریز خرد کنید.

همه مواد خرد شده را در یک کاسه ریخته و به آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه اضافه کنید. مواد را خوب هم زده و سپس به آن‌ها نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. حالا مایه بادمجان را کنار بگذارید.

برای تهیه سس ماست، ابتدا خیار‌ها را پوست کنده و همراه با فلفل هالوپیو و نعناع تازه به صورت ریز خرد کنید. سپس تمامی مواد مورد نیاز سس شامل ماست، آب لیموی تازه، روغن زیتون، نمک و مواد خرد شده را در یک کاسه ریخته و هم بزنید. حالا مایه سس را کنار بگذارید.

پس از تهیه نان پیتا، آن‌ها را به ۱۲ قطعه تقسیم کرده و فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ فارنهایت) گرم کنید. سپس مقداری روغن پخت‌وپز را روی هر نان پیتا اسپری کنید. پس از آن روی نان اسپری شده مقداری کنجد و فلفل سیاه بپاشید.

روی قالب فویل گذاشته و نان‌ها را روی آن قرار دهید. سپس به مدت شش تا هفت دقیقه بگذارید در فر تا ترد و طلایی شوند. پس از آن از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

مایه بادمجان را همراه با سس ماست و چیپس پیتا سرو کرده و روی سالاد گوجه‌های گیلاسی را برای تزیین قرار دهید. حالا سالاد بادمجان کبابی شما آماده است، نوش جان.


چند نکته

برای کباب کردن بادمجان به جای فر می‌توانید از شعله گاز استفاده کنید. برای این کار بادمجان‌ها را در سیخ یا چنگال فرو کرده و روی حرارت بالا نگه دارید تا کاملا کباب شود.

می‌توانید فلفل دلمه‌ای و گوجه را هم همراه با بادمجان کباب کرده و به صورت کبابی به سالاد خود اضافه کنید.

 

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار