فعالیت ۲۵ مرکز توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از فعالیت ۲۵ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در کردستان خبرداد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با هدف پیشگیری از افت تحصیلی ۱۹ مرکز دولتی و ۶ مرکز غیر دولتی ویژه مشکلات یادگیری در ۱۰ شهرستان به دانش آموزان خدمات مختلف آموزشی ارائه می‌دهند.

رنجبر گفت: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد وخود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات ودر جهت رشد وشکوفایی استعداد‌های بالقوه خود می‌توانند به یکی از مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیاز‌های آنان در کلاس درس تعیین کرد تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

او اظهار کرد: سنین اول تا سوم دوره ابتدایی زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات یادگیری در این دانش آموزان است که ۱۰ تا ۱۳ درصد جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی را تشکیل می‌دهند.

رنجبر اعلام کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات تربیتی، آموزشی ودرمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی رسید.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: در این مرکز برنامه‌های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها موجبات تحصیل موفق آن‌ها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می‌کند.

اوادامه داد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و ترک تحصیل آن‌ها می‌شودکه لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده ونظام آموزش وپرورش کشور وارد می‌کند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.