عربی ۲۱: الکاظمی در حال تدارک برای تاسیس یک حزب سیاسی جدید است

منابع آگاه از اقدام نخست وزیر عراق برای تاسیس یک حزب سیاسی جدید به منظور حضور در انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری «عربی ۲۱» از تلاش‌ها و اقدامات «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای تاسیس یک حزب سیاسی به منظور مشارکت در انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داد.

این پایگاه به نقل از منابع آگاه نوشت: الکاظمی در نظر دارد ریاست این حزب جدید را به یکی از افراد نزدیک به خود بسپارد که «رائد جوحی» یکی از قاضیان دادگاه «صدام» و رئیس‌دفتر کنونی نخست‌وزیر مهم‌ترین گزینه‌های مطرح هستند.

به گفته این منابع آگاه، در تعدادی از استان‌های عراق فعالیت‌هایی برای تاسیس حزب جدید الکاظمی آغاز شده است که استان کرکوک از جمله آنهاست.

گفته می‌شود الکاظمی به دنبال آن است که در پست‌های عالی و بالای عراق تغییراتی ایجاد کند و در این راه از همپیمانان خود در جریان حکمت ملی به ریاست «سید عمار الحکیم» و ائتلاف «سائرون» تحت حمایت جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر» کمک می‌گیرد.

از آنجاییکه پیش‌تر الکاظمی عضو حزب «الموتمر الوطنی» به ریاست «احمد الچلپی» سیاستمدار عراقی بوده است پیش‌بینی می‌شود اعضا و شخصیت‌های این حزب جدید از نزدیکان و افراد بانفوذ الموتمر الوطنی باشد.

کارشناسان بر این باور هستند که از آنجاییکه الکاظمی هیچ گاه متعهد نشده است که در قبال تصدی پست نخست وزیری در انتخابات پارلمانی حضور نخواهد یافت بنابراین اقدام برای تاسیس حزب جدید امر بعیدی نمی‌تواند باشد.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار شود. الکاظمی وقتی در مرداد ماه به نخست وزیری عراق انتخاب شد وعده داد انتخابات پارلمانی زودهنگام را در این کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار