ساخت ۲ اقامتگاه بومگردی در ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ساخت ۲ اقامتگاه بومگردی در این شهرستان خبر داد.

ساخت ۲ اقامتگاه بومگردی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر روز سه شنبه با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان بر اساس ظرفیت‌های آن توسعه یابد، گفت: این شهرستان ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و ۲ نشان جهانی میل و منبت و انگور دارد.

او با بیان اینکه اینکه طی چند ماه گذشته تقاضای اجرای طرح‌های گردشگری بخش خصوصی به این اداره ارایه شده است، گفت: در همین ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت‌نامه اصولی اجرای چهار طرح در حوزه گردشگری این شهرستان صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ایجاد طرح‌های گردشگری را شامل احداث ۲ مجتمع گردشگری در محور‌های ملایر به اراک و سد کلان، یک سفره‌خانه سنتی در محور ورودی ملایر از مسیر اراک و یک هتل استاندارد در میدان استقلال در مسیر ورودی تهران به ملایر برشمرد.

جلیلی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌های گردشگری اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود افزود: این اداره از بخش خصوصی در به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری حمایت و استقبال می‌کند.

او ادامه داد: ایجاد خانه‌های بومگردی یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر در حوزه گردشگری و جذب گردشگران در این شهرستان به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از وجود ۳ خانه بومگردی فعال در این شهرستان خبر داد و یادآوری کرد: این اقامتگاه‌ها شامل بومگردی مانیزان، بومگردی روستای داویجان و بومگردی شهر سامن به عنوان بزرگترین اقامتگاه استان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار